Bateriile folosite până acum în mașinile electrice includ cobalt, un material rar, scump și minat de oameni care lucrează în condiții foarte dificile de muncă.
Mai multe companii, printre care Tesla și GM, lucrează la proiecte care elimină acest element din acumulatori sau reduc semnificativ cantitatea folosită.
O firmă din China susține, însă, că este gata să producă în serie „prima” baterie de mașină electrică fără cobalt. Totuși, liderul mondial în domeniul bateriilor electrice, CATL (Contemporary Amperex Technology Limited), produce deja acumulatori fără cobalt, care sunt folosiți în Tesla Model 3.
Chiar și așa, faptul că noua tehnologie capătă popularitate este îmbucurător. Estimările arată că până în 2026 rezerverele de cobalt cunoscute vor fi epuizate.
SVOLT a prezentat, la Chengdu Motor Show, un pachet de baterii cu capacitate de 82,5 kW, care folosește noua tehnologie. Potrivit companiei, acesta asigură o autonomie de până la 600 km la o încărcare completă și temperaturi normale. Mai mult, mașinile care folosesc pachetul pot accelera de la zero la 100 km/h în mai puțin de cinci secunde.
Compania susține că bateria va fi inclusă în mașinile care vor fi vândute în China, dar nu a oferit date.
Piața de baterii pentru vehicule electrice va ajunge la o valoare de 84 de miliarde de dolari în 2025, potrivit firmei de cercetare Valuates Reports.
Pe lângă liderii CATL și LG Chem, alți jucători importanți de pe piață sunt Panasonic, Byd, SK Innovation și Samsung SDI.
Sursa: Electrek
CITEȘTE ȘI:
Automobile electrice: Ce se va întâmpla cu toate bateriile „moarte” scoase de pe acestea?
Statul european care a descoperit suficient Litiu pentru 400 milioane de automobile electrice