Startup-urile care produc automobile electrice au probleme în mediul economic actual, în care accesul la finanțare este dificil.
După ce Sono Motors, o companie germană care dezvolta un automobil electric echipat cu panouri solare a anunțat că proiectul a fost anulat, iar 300 de angajați au rămas fără locuri de muncă, a venit rândul unei alte firme să anunțe concedieri.
Lucid Group a luat decizia să renunțe la 1.300 de angajați, aproximativ 18% din forța sa de muncă totală. Un memo intern a anunțat că oamenii vor afla mai multe detalii în zilele care urmează. Vor fi restructurate inclusiv posturi de conducere, iar procesul va fi finalizat la sfârșitul celui de-al doilea trimestru al acestui an. Costurile acestor măsuri s-ar putea ridica la 30 de milioane de dolari, transmite TechCrunch.
Potrivit CEO-ului Peter Rawlinson, Lucid a redus costurile, dar nu suficient de mult încât evite concedierile.
Compania americană produce sedanul de lux Lucid Air și intenționează să lanseze un SUV, numit Gravity, în 2024.
Luna trecută, Lucid Group a prezentat rezultatele pentru anul 2022. Acestea au fost mai slabe decât se așteptau analiștii de pe Wall Street. Mai mult, compania a redus ținta de producție pentru 2023 de la 14.000 de mașini la 10.000 de unități.
Un alt startup producător de automobile electrice care are probleme cu producția este Rivian. Anul trecut, compania a pierdut 6,8 miliarde de dolari, potrivit publicației The New York Times. Unii clienți așteaptă de câțiva ani ca vehiculele comandate să le fie livrate. Când mașinile ajung, în sfârșit, la consumatori, deseori au probleme tehnice serioase.
Piața vehiculelor electrice a înregistrat o creștere de 65% la nivel global în 2022, până la 10,2 milioane de unități vândute, potrivit firmei de cercetare Counterpoint Research. Pe primele două poziții s-au situat compania chineză BYD (1,8 milioane de unități livrate către clienții finali) și cea americană Tesla (1,3 milioane de automobile).