Mașinile electrice de astăzi au o autonomie destul de mare și au devenit o alternativă serioasă la vehiculele cu motoare termice, mai ales pentru locuitorii de la orașe. Progresele din ultimii 10 ani sunt substanțiale.
În 2010, autonomia medie a automobilelor electrice era de 127 km. Peste doar cinci ani, în 2015, acest indicator a ajuns la 211 km.
În 2021, mașinile electrice existente pe piață aveau o autonomie medie de 349 de km. Prin comparație, automobilele cu motoare cu combustie internă aveau anul trecut o autonomie medie de 665 de km.
Citește și: Trei mașini electrice cu panouri solare care pot fi precomandate acum
Autonomia mai redusă este în continuare principalul lucru (33% dintre respondenți l-au indicat) care îi preocupă pe potențialii clienți de mașini noi când vine vorba de vehicule electrice, potrivit unui studiu realizat de EY.
Autonomia medie și maximă a mașinilor electrice în perioada 2010 – 2021*:
2010: medie de 127 de km, maximă de 151 de km
2011:138 km, 151 km
2012: 159 km, 426 km
2013: 188 km, 426 km
2014: 209 km, 426 km
2015: 211 km, 435 km
2016: 233 km, 507 km
2017: 243 km, 539 km
2018: 304 km, 539 km
2019: 336 km, 595 km
2020: 338 km, 647 km
2021: 349 km, 837 km
*Vehicule vândute în SUA.
Autonomia automobilelor electrice este afectată de mai mulți factori. La temperaturi de -6,7 grade Celsius un astfel de vehicul își pierde cam 12% din autonomie. Procentul poate ajunge la 41% dacă este pornită căldura în mașină.
În orașe, datorită tehnologiei de frânare regenerativă, mașinile electrice pot parcurge distanțe mai mari.
Totodată, la viteze mari scade eficiența motoarelor electrice și distanța maximă care poate fi parcursă cu acestea.
Mai mult, atunci când temperatura este ideală (21,5 grade Celsius), EV-urile pot depăși autonomia anunțată de producător, potrivit Geotab.
Sursa: Visual Capitalist