Tesla are de dat explicaţii după ce o investigaţie oficială a relevat că şoferul unui vehicul echipat cu funcţia Autopilot şi-a pierdut viaţa într-un accident petrecut pe autostradă, la scurt timp după ce acesta raportase unui reprezentant al producătorului auto probleme cu funcţionarea sistemului de asistenţă la condus.
În călătoriile anterioare, şoferul, Walter Huang, a comunicat reprezentanţei Tesla că maşina vira automat către parapetul autostrăzii. Drept răspuns, tehnicienii companiei au comunicat proprietarului că nu pot replica problema descrisă, returnând maşina fără alte intervenţii.
După accident, Tesla a confirmat că funcţia Autopilot era activă la momentul producerii accidentului. Tesla a susţinut însă că şoferul purta întreaga vină, compania precizând că sistemul a emis mai multe „avertizări hands-on” solicitând plasarea mâinilor înapoi pe volan. Potrivit Tesla, singurul mod în care accidentul s-ar fi putut întâmpla este din neatenţia şoferului, care nu a preluat la timp controlul asupra vehiculului.
Cei-i drept, maşinile Tesla prevăzute cu funcţia Autopilot dispun de sisteme care ar trebui să asigure oprirea de urgenţă în eventualitatea în care şoferul nu ţine mâinile pe volan şi ignoră în mod repetat avertizările primite. În realitate, sistemul nu este infailibil, pe traseu apărând numeroase situaţii în care marcaje executate incorect sau absente de pe carosabil, trecerea pe sub pasarele sau manevrele făcute de alţi participanţi la trafic pot determina computerul maşinii să iniţieze manevre periculoase care să trebuiască imediat corectate de şofer.
În cazul de faţă, virarea subită în parapet nu ar trebui să se producă în timp ce vehiculul se deplasează pe un tronson drept de autostradă, incidentul părând să indice probleme de natură hardware/software care să pună în pericol siguranţa pasagerilor.
Familia lui Huang a dat în judecată producătorul auto, susţinând că maşina Tesla Model X prezintă defecte de proiectare. Acuzaţiile sunt susţinute şi de un raport preliminar de anchetă al autorităţii NTSB, care a constatat că vehiculul s-a abătut de la traiectorie chiar înainte de a lovi bariera rutieră. Raportul a mai spus că mâinile şoferului nu au fost detectate pe volan în cele şase secunde înainte de accident.