Modulele GPS au ajuns să fie destul de precise de-a lungul timpului, însă necesită un orizont cât mai larg pentru oferi o localizare foarte bună. În oraşele mari, cu blocuri înalte şi zgărie-nori, ele pot avea o marjă de eroare de până la 50 m, foarte mult dacă ne gândim că pot fi folosite în aplicaţii ce necesită precizie. Vorbim aici de maşini autonome, precum cea dezvoltată de Google. Pentru ea, o localizare prin GPS cât mai precisă este absolut necesară pentru a putea naviga în siguranţă prin jungla urbană.
O echipă de cercetători de la universitatea Carlos al III-lea din Madrid a creat un sistem ce poate îmbunătăţi foarte mult precizia localizării prin GPS. El foloseşte un accelerometru şi un giroscop pentru a reduce marja de eroare a localizării la 2 m în oraşe. Implementarea lui, chiar şi într-un autovehicul actual, este destul de ieftină. Sistemul analizează informaţiile primite de la modulul GPS, accelerometru şi giroscop şi estimează unde se va afla maşina pe hartă. El poate să funcţioneze şi atunci când şoferul intră într-un tunel, unde semnalul GPS nu mai există. Viteza de deplasare, acceleraţia şi direcţia pot să dea poziţia maşinii pe o hartă virtuală.
Prima aplicaţie a sistemului ar trebui să fie un vehicul autonom, care să fie localizat precis într-un oraş cu multe clădiri înalte. Cercetătorii de la universitatea din Madrid vor să creeze şi o versiune a sistemului care să funcţioneze pe un smartphone. Acesta încorporeză deja toate elementele de care are nevoie sistemul: modul GPS, accelerometru şi giroscop. Trebuie menţionat faptul că unele sisteme de navigaţie folosesc deja un sistem similar, care estimează poziţia vehiculului atunci când semnalul GPS este prea slab, însă precizia sa lasă mult de dorit. Sistemul prezentat mai sus necesită puţină putere de calcul pentru algoritmul de localizare, însă nu cred că ea va fi o problemă în era smartphone-urilor cu procesoare quad core la 1,7 GHz.