Lyft, concurentul principal pentru Uber din Statele Unite a anunţat un nou mod de plată pentru clienţi. Este vorba despre un abonament lunar care garantează un anumit număr de curse, într-un mod nu foarte diferit faţă de cel al altor servicii din alte industrii precum cele de telefonie sau de servicii de streaming precum Netflix.
Practic, Lyft oferă un „abonament pentru taxi” numit All-Access Plan, care costă 300 de dolari pe lună şi include până la 30 de curse de câte 15 dolari fiecare. Dacă o cursă depăşeşte suma de 15 dolari, utilizatorul va trebui să plătească restul de bani sub formă de „cost suplimentar”. De asemenea, cursele sunt valabile pentru curse normale, cu maşina (cu un singur pasager sau ridesharing cu mai mulţi), însă nu pentru serviciile de închiriere de biciclete sau trotinete electrice. Cei care apelează la un astfel de abonament vor beneficia şi de o reducere de 5% pentru cursele din afara abonamentului.
De ce este totuşi important să vorbim despre aceste servicii, chiar dacă ele nu sunt disponibile în România? Ei bine, întreaga industrie va încerca să ofere capabilităţi similare, deci Uber şi Taxify ar putea adopta în timp un model similar de tip abonament. Când spunem în România că poţi face 30 de curse cu Uber la 300 de euro, poate părea mult, chiar exagerat, însă trebuie să luăm în considerare că aceste servicii au preţuri diferite în funcţie de regiune.
Astfel, un abonament similar în România ar putea costa mai puţin de jumătate pentru facilităţi similare. Când luăm în calcul preţul combustibilului şi costul de întreţinere a unei maşini, un abonament de câteva sute de lei pentru transport în condiţii similare, fără nevoia de a mai plăti parcare sau de a pierde timp pentru căutarea unui loc de parcare, nu sună atât de rău.
Conform Kate Dill, VP of Design în cadrul Lyft, „Planul All-Access este o opţiune foarte bună pentru pasagerii care folosesc Lyft frecvent, fie că merg la birou şi înapoi acasă, la sala de fitness sau pentru a rezolva diverse treburi prin oraş. Acesta este primul pas către planul nostru de a face cumpărarea unei maşini opţionale, oferind pasagerilor noştri alternative mai simple şi mai convenabile.”
Tot Lyft spune că în ciuda faptului că acum ride-sharing-ul reprezintă doar 0,5% din vehiculele de pe străzi, în 20 de ani acestea vor reprezenta 80% din total.