Punând sub semnul întrebării viitorul meseriei de „TIR-ist”, o flotă de şase camioane aparţinând unor producători ca Volvo şi Daimler au participat în aceste zile la competiţia European Truck Platooning challenge organizată de Guvernul Danez, demonstrând că vehiculele autonome pot face o treabă cel puţin la fel de bună şi fără ajutorul unui şofer uman.
Conceptul „Truck platooning” presupune ca o flotă de două sau mai multe camioane să călătorească unul în spatele celuilalt la distanţă cât mai mică, folosind vehiculul din faţă ca scut aerodinamic. În acest mod, coeficientul de frecare cu aerul poate fi redus semnificativ, aducând economii importante de combustibil. Pentru ca teoria să funcţioneze este nevoie ca şoferii urmăritori să demonstreze abilităţi excelente de comunicare şi sincronizare cu liderul coloanei.
Aparent, mersul în coloană nu prezintă nu o provocare prea mare pentru camioanele controlate de calculator, care au străbătut fără incidente traseele atribuite pornind din părţi diferite ale Europei, având însă ca destinaţie comună portul Rotterdam din Olanda.
Urmând acestei demonstraţii, este aşteptat ca mai multe companii europene, printre care şi Unilever, să treacă la folosirea vehiculelor autonome pentru transporturi de marfă pe teritoriul Europei.
Citeşte şi Google: Când călătoresc într-o maşină fără şofer, oamenii sunt suprinşi de aceste trei lucruri