După ce au acordat licențe pentru două servicii de robotaxi cu mașini autonome, autoritățile din orașul american San Francisco se gândesc acum să le interzică.
Încercând să compenseze limitările tehnologiilor existente, operatorii Waimo și Cruise au configurat sistemele de condus autonom pentru o conduită cât mai preventivă în trafic. Drept consecință, mașinile nu țin pasul cu restul traficului urban, vitezele de deplasare prea mici și lentoarea executării manevrelor (ex. schimbarea benzii de circulație) exasperând ceilalți șoferi care doar încearcă să-și vadă de drum. În plus, mașinile fără șofer în spatele volanului nu se împacă prea bine cu aglomerația și se „panichează” în cele mai nepotrivite momente, oprindu-se pe artere sau în intersecții aglomerate. Rezultatul este blocarea traficului timp de minute bune, până ce un operator al serviciului de transport se conectează pentru a conduce autoturismul în modul Remote.
Tot la capitolul situații neprevăzute, mașinile computerizate par incapabile să gestioneze situațiile care solicită improvizație, fie și prin încălcarea justificată a regulilor de circulație. Spre exemplu, mașinile nu eliberează calea echipajelor de urgență dacă asta presupune acțiuni cum ar fi încălcarea benzii de circulație, părăsirea părții demarcate a carosabilului, sau deplasarea coloanei oprită la semafor.
Tot la capitolul improvizație, echipajele de intervenție la un incendiu au fost nevoite să spargă geamul unui autoturism care se deplasa în mod autonom pentru a-l împiedica să nu treacă peste furtunurile presurizate, desfășurate peste calea de rulare.
O altă nemulțumire ține de modul în care noile mașini autonome apelează automat serviciile de urgență nu doar pentru incidente minore in trafic, ci și pentru „urgențe” de sănătate declanșate la nedetectarea pasagerului, adormit pe bancheta din spate.