În timp ce integrarea cu smartphone-uri cu iOS și Android începe să devină standard pe multe mașini și continuă să crească, General Motors anunță că plănuiește să scoată aceste capabilități de pe mașinile sale electrice. Funcțiile CarPlay și Android Auto vor rămâne disponibile pe mașinile sale cu ardere internă, dar pe cele electrice va folosi un software diferit, dezvoltat în parteneriat cu Google, care nu va mai permite conectarea în acest mod la mașini.
Prima mașină care va fi livrată cu noul software va fi modelul 2024 al Chevrolet Blazer. Acesta va fi echipat cu un sistem de infotainment nou, care va folosi software dezvoltat de Google. Practic, ar trebui să ai la dispoziție tot ceea ce ai nevoie la bordul mașinii, de la aplicații de navigație la cele de redare multimedia, fără a fi necesară conectarea unui smartphone pentru acces, fie că vorbim despre o conexiune pe fir sau una wireless.
În timp ce utilizatorii de Android probabil că nu vor întâmpina probleme, întrucât își vor putea conecta contul Google pentru acces la serviciile companiei, utilizatorii Apple ar putea simți lipsa unor servicii exclusive Apple. De exemplu, agenda telefonică, accesibilă prin intermediul Siri, sau chiar Apple Maps. De altfel, în ultima perioadă serviciul de hărți Apple a început să devină cu adevărat competitiv cu Google Maps și alte soluții similare.
Conform declarațiilor pentru Reuters ale lui Mike Hichme, executive director of digital cockpit experience la GM, această decizie a fost luată pentru a asigura că toate funcțiile mașini sunt direct integrate în sistemele de navigație, iar acestea ar trebui să funcționeze independent de un smartphone:
„Avem multe funcții de asistență în condus care vor veni în viitor și care sunt mai bine integrate cu navigația. Nu dorim să construim aceste funcții într-un fel în care să condiționeze accesul la ele faptul că șoferul are un smartphone.”
Desigur, există și o oportunitate de monetizare, atunci când ai control deplin asupra platformei software. Mașinile electrice de la General Motors vor fi livrate cu acces la Google Maps și Google Assistant pentru opt ani gratuit, iar modele din viitor vor integra și alte aplicații precum Spotify sau Audible. Aceste aplicații deschid și calea către venituri din abonamente. Proiecțiile din prezent ale companiei sunt că va încasa între 20 și 25 de miliarde de dolari americani doar din abonamente până în 2030.
Iar cei care vor să își asculte propria muzică de pe telefon sau să preia apeluri o vor putea face și pe noile modele, dar doar prin conectivitate Bluetooth. Cumva, pare că această soluție este un pas înapoi față de sistemele integrate cu smartphone-ul.
sursa: Reuters