Compania Mazda Motor a anunţat marţi că va începe comercializarea unui motor pe benzină mult mai eficient, utilizând o nouă tehnologie, catalogată drept „un succes major”, informează site-ul agenţiei Reuters.
Noul motor cu aprindere prin compresie este mai eficient cu 20-30% în privinţa consumului de carburant decât actualele motoare ale producătorului auto nipon, folosind o tehnologie pe care companiile Daimler AG şi General Motors Co nu au reuşit încă să o obţină.
Mazda intenţionează să comercializeze noul motor începând din 2019.
„Este un progres major”, a declarat Ryoji Miyashita, preşedintele firmei de inginerie auto AEMSS Inc.
Anunţul marchează menţinerea motoarelor tradiţionale în centrul strategiei Mazda şi intervine la doar câteva zile după ce compania a anunţat că va colabora cu Toyota Motor Corp pentru dezvoltarea unor vehicule electrice într-o uzină de 1,6 miliarde de dolari.
„Credem că este imperativ şi fundamental pentru noi să obţinem motorul ideal de combustie internă. Trecerea la motoare electrice este necesară, dar motorul de combustie internă trebuie să aibă prioritate”, a declarat un director din cadrul companiei japoneze, Kiyoshi Fujiwara.
Sistemul omogen de aprindere prin compresie nu mai necesită folosirea de bujii pentru a oferi scânteie benzinei. Economia de carburant este similară cu cea folosită în sistemul motoarelor diesel, însă fără concentraţii mari de oxid de nitrogen.