Mașinile Volkswagen vor putea fi configurate cu sisteme de realitate augmentată bazate pe tehnologia HoloLens, asta însemnând că vei putea urmări instrucțiunile sistemului de navigație redate direct pe parbriz, sau pe bord, cu sau fără o cască specială purtată pe cap.
Probabil că ideea purtării unui accesoriu AR care te împiedică să vezi direct de se află în fața ta nu este o idee prea bună, în timp ce conduci. Așa că va trebui să presupunem că inovația pregătită de inginerii Microsoft și Volkswagen funcționează fie cu vehiculul parcat, sau într-un mod care nu îngrădește vizibilitatea.
De altfel, Microsoft vorbește de ceva timp despre o ”platformă mobilă” dedicată HoloLens 2, care ar permite folosirea acestei tehnologii și în mișcare, eventual, în timp ce conduci autoturismul. Însă până acum, referirea părea să fie strict la un nou tip de senzori care nu sunt încurcați atunci când purtătorul se află în mișcare, returnând măsurători eronate care împiedică fixarea corectă a poziției în spațiu. Spre exemplu, senzorul giroscopic și accelerometrul pot returna măsurători complet eronate dacă posesorul dispozitivului se află într-un vehicul aflat în mișcare.
Potrivit explicației furnizată pe blogul Microsoft, sistemul bazat pe realitate augmentată urmărește mișcarea folosind o combinație de camere video și o unitate de măsură inerțială (care include de obicei accelerometre și giroscoape). Dar într-o mașină, măsurătorile oferite de acești doi senzori pot intra în conflict (senzorii detectează mișcare, dar camerele video observă un mediu static). Această problemă ar fi soft rezolvată în urma cercetărilor realizate împreună cu partenerul Volkswagen.
Microsoft nu detaliază exact cum anume funcționează noul sistem HoloLens pentru autovehicule, însă dă drept indiciu o ilustrație în care indicațiile sistemului de navigare GPS apar suprapuse în 3D, părând contopite cu peisajul stradal și chiar bordul autoturismului.
Vestea proastă este că doar ediția de purtat a accesoriului HoloLens costă 3500 dolari, dacă este vândut la volum mare direct către companii și instituții (ex. armata americană). Putem doar presupune că viitorul cockpit AR va fi o dotare opțională extrem de scumpă, pe viitoarele mașini Volkswagen.