O componentă importantă care ridică prețul cerut de producătorii de automobile electrice este bateria. O companie chineză vrea să vândă mașinile fără ca bateriile să fie deținute de clienți.
Nio Inc a lansat un serviciu de leasing pentru baterii, transmite Reuters. Oferta, numită „bateria ca serviciu”, le permite posesorilor de automobile electrice să plătească o taxă lunară pentru folosirea acumulatorilor.
Citește și: Un furnizor Tesla susține că a realizat o baterie care ține 16 ani și 2 milioane de km
Cel mai ieftin model din portofoliul companiei costă, cu toate subvențiile oferite în China, fără acumulatori, echivalentul a 39.500 de dolari. Cu bateriile incluse, prețul este de aproape 50.000 de dolari. Nio oferă, în acest moment, trei SUV-uri.
Nio deține 143 de stații în care pot fi schimbate bateriile mașinilor pe care le oferă cu unele încărcate complet.
China încurajează producătorii de automobile electrice să adopte același tip de baterii și să le facă detașabile, pentru ca acestea să poată fi utilizate pe o gamă largă de modele și să fie înlocuite rapid în stații.
O abordare similară are și dezvoltatorul german al vehiculului modular eBussy. Compania vrea să ofere stații în care clienții duc bateriile consumate și le înlocuiesc rapid cu unele încărcate complet.
Bateriile pentru serviciul de leasing al Nio sunt oferite de Contemporary Amperex Technology Co Ltd, care este partener și pentru Tesla, Volkswagen sau General Motors.