Automobilele electrice precum cele din portofoliul Tesla nu folosesc aceleași anvelope ca mașinile cu motoare cu ardere internă.
Vehiculele electrice au nevoie de cauciucuri dedicate din mai multe motive, potrivit companiei Continental. Automobilele acestea sunt mai grele (bateriile cântăresc mult) și au un cuplu mai mare decât cele obișnuite.
Mai mult, anvelopele pentru mașini electrice au în interior un strat de spumă pentru a absorbi zgomotul scos atunci când rulează. În cazul mașinilor cu motoare cu ardere internă, zgomotul este mascat de motor, dar vehiculele pe baterii sunt silențioase.
Citește și: Toate gospodăriile dintr-un oraș european vor primi gratuit automobile electrice
Diferă și modelul suprafeței de rulare, pentru ca anvelopele să preia mai bine cuplul puternic al acestor mașini. În cazul motoarelor electrice, puterea ajunge aproape instant la roți.
Totodată, anevelopele pentru automobile electrice sunt de obicei mai înguste și mai înalte, pentru a reduce rezistența la înaintare. Acest lucru este necesar pentru ca vehiculele să atingă o autonomie mai mare. Tot din acest motiv producătorii trebuie să conceapă cu mare grijă și jantele.
Cercetările de până acum au arătat că mașinile electrice cu anvelope normale parcurg mai puțini kilometri, transmite Green Car Reports.
Pentru modelul Volkswagen ID.3, anvelopele sunt dezvoltate de Bridgestone. Cauciucurile sunt cu 20% mai ușoare decât unele obișnuite și au o rezistență mai mică la înaintare.
Toyota vrea să meargă și mai departe și să includă anvelope fără aer pe vehiculele sale electrice. Același lucru vrea să îl facă și General Motors, care a anunțat că primul model cu astfel de roți ar putea fi lansat în 2024.