Tesla Model S a fost declarat de curând vehiculul electric cu cea mai mare autonomie de pe piață, însă în următorii câțiva ani, mașinile companiei ar putea beneficia de încă un salt la acest capitol. Panasonic, partenerul Tesla care produce baterii pentru aceste mașini, a anunțat că plănuiește ca în următorii cinci ani să mărească densitatea de energie stocată în celulele 2170 cu 20%. Acest lucru s-ar transforma și într-o extindere a autonomiei cu 20% dacă nu chiar cu mai mult.
Acumulatorii 2170 de la Panasonic sunt dezvoltați special pentru a fi vânduți către Tesla. Aceștia sunt acumulatori de tip NCA (nichel, cobalt, aluminiu) și au debutat pe Tesla Model 3 în 2017. Compania spune însă că are în plan să facă acești acumulatori mai denși în următorii ani, putând oferi capacitate de stocare de încă 20% față de celulele din prezent. Surplusul de energie din acumulatori și îmbunătățirea eficienței consumului la nivel hardware și software, ar putea asigura autonomie cu peste 20% mai mare decât în prezent pentru mașinile Tesla.
De altfel, prețurile acumulatorilor Panasonic ar putea scădea în următorii 2-3 ani, lucru care ar putea duce și la scăderea prețului total al mașinii. Bateriile din mașinile Tesla sunt cele mai scumpe componente. Reducerea prețului va rezulta din reducerea costurilor de producție. Panasonic vrea să elimine utilizarea de cobalt din compoziția chimică a acumulatorilor. Cobaltul este cel mai scump material folosit pentru acumulatorii din mașinile Tesla.
De altfel, și Elon Musk a sugerat în trecut că dorește ca Tesla să treacă la o tehnologie de baterii care să nu mai folosească Cobalt. În afară de costuri, există și o problemă etică cu utilizarea de cobalt, întrucât Republica Congo este cel mai mare producător de cobalt, iar acest material este extras în condiții ilegale, care încalcă drepturile omului.
Cel mai probabil, primele modele Tesla care vor primi aceste baterii noi ar putea fi lansate după 2023.
sursa: Slashgear