Una dintre rivalele Tesla din Europa a încheiat cel mai mare contract al său de până acum pe piața de camioane integral electrice.
Volvo Trucks a anunțat că a primit o comandă de 110 vehicule de la Maersk, gigantul din industria de livrare de mărfuri. Toate unitățile vor fi predate clientului până la începutul anului viitor. Maersk mai comandase 16 e-camioane Volvo înainte, potrivit Electrek.
Compania suedeză este unul dintre liderii pieței și vrea ca până în 2030 jumătate din vehiculele produse în fabricile sale să fie modele pe baterii.
Citește și: Primul BMW Seria 3 integral electric, anunțat. Va fi disponibil pe o singură piață
Recent, Volvo Trucks a prezentat noua linie de camioane VNR Electric, care au baterii mai mari și autonomie semnificativ îmbunătățită.
Vehiculul are, în cea mai avansată configurație, o autonomie maximă de 440 de kilometri. Volvo VNE Electric poate fi încărcat de la 0 la 80% în doar 90 de minute în configurația cu șase pachete de baterii și în 60 de minute în cea cu patru.
Cele două companii nu au oferit informații despre valoarea contractului. Flota va fi folosită de Maersk în California, stat american care oferă multe stimulente pentru posesorii de vehicule nepoluante.
Maersk a anunțat că intenționează să comande și 300 de camioane Einride, care sunt conectate și au un grad ridicat de autonomie.
Până în 2030, piața globală de vehicule comerciale electrice va atinge valoarea de 3.800 de miliarde de dolari, potrivit Allied Market Research. Creșterea va fi uriașă. În 2020, piața valora doar 392 de milioane de dolari.
Volvo Trucks a fost liderul pieței europene de camioane electrice grele (cu masă mai mare de 16 tone) în 2021, cu o cotă de piață de 42%, conform IHS Markit.
În ceea ce privește Tesla, liderul de pe piața de automobile electrice, compania trebuia să livreze camioanele Semi încă din 2019, dar momentul a fost întârziat de mai multe ori. Primii clienți ar trebui, potrivit celor mai recente anunțuri, să primească vehiculele în acest an.
Foto: Volvo Trucks