Specializat în tehnologii multimedia, Sony face un pas într-o direcţie cu totul nouă, dezvăluind o maşină electrică de creaţie proprie.
Răspunzând din capul locului unor întrebări arzătoare, nu, Sony nu devine producător auto, deocamdată. Cu design foarte atrăgător, care îmbină trăsături împrumutate direct de la maşini electrice foarte populare livrate de Tesla şi Porche, Vidion-S, prima maşină semnată de Sony va intra în istorie ca un exerciţiu de imaginaţie, menit să arate ce poate oferi Sony pentru industria auto.
Având în vedere situaţia financiară oarecum delicată în care se regăseşte compania, este greu de spus dacă Sony Vision-S va intra vreodată în producţie ca şi produs de sine stătător, însă o parte dintre tehnologiile prezentate la CES 2020 ar putea fi dorite de alţi producători auto, licenţierea acestora aducând venituri suplimentare pentru Sony.
Totuşi, chiar şi la stadiul de prototip unicat, maşina electrică prezentată de Sony funcţionează şi chiar vine cu un set de specificaţii interesante: propulsie asistată cu patru motoare capabile să ofere acceleraţie 0-100 km/h în 4.6 secunde, respectiv o autonomie de 240 Km.
Însă Vision-S vine cu o listă lungă de dotări care au legătură cu partea de divertisment şi interfaţa oferită utilizatorului. Fără loc pentru airbags-uri, bordul maşinii acomodează nu mai puţin de 5 ecrane, acoperind întreaga distanţă dintre portierele stânga-dreapta. Atât ecranul din mijloc, cât şi cel din faţa scaunului pasagerului sunt ecrane tactile, şoferul şi pasagerul din dreapta putând accesa prin acestea toate controalele media ale maşinii. Oferta pentru showroom include, în mod predictibil, filme şi muzică deţinute de Sony, alături de o secţiune pentru jocuri (momentan nefuncţionale) şi un meniu conţinând setările vehiculului.
Un trackpad separat se extinde de pe consola centrală, acesta putând fi folosit ca metodă alternativă de interacţiune cu meniurile afişate pe ecrane, suportând inclusiv gesturi multitouch. De asemenea, este locul în care şoferul şi pasagerul pot schimba setările de climatizare ale maşinii. Şi mai jos, poate fi observat un reglaj rotativ dedicat controlului volumului, care ar putea servi şi în alte scopuri.
Nici pasagerii din spate nu sunt lăsaţi în afara distracţiei, fiecare având la dispoziţie ecrane tactile montate pe spătarul scaunului din faţă. Experienţa este completată cu sunet de înaltă calitate, redat prin difuzoare incluse în fiecare tetieră, despre care Sony declară că ar permite pasagerilor să urmărească lucruri diferite în acelaşi timp.
De asemenea, maşina foloseşte senzori de imagine Sony pentru a echipa camerele cu vedere laterală care ocupă locul oglinzilor tradiţionale. Per total, Vision-S are mai mult de 10 senzori de imagine Sony încorporaţi în întregul vehicul, alături de o mulţime de alţi senzori precum LIDAR, radare şi ultrasunete, deservind funcţia de conducere autonomă.
Remarcabil este că deşi Sony se putea mulţumi să demonstreze toate aceste tehnologii într-un vehicul concept nefuncţional, compania a mers până la capăt arătând şi celorlalţi producători de automobile că poate construirii o maşină electrică funcţională. Totuşi, fabricarea de autoturisme la scară largă este o provocare imensă, care presupune investiţii majore în activitatea de cercetare şi dezvoltarea unor capacităţi de producţie la scară industrială. Chiar dacă Sony nu dispune în prezent de asemenea capabilităţi, idea unei maşini electrice Sony a fost deja insuflată publicului şi, deocamdată, este bine primită.