Mercedes a intrat în atenția fanilor mașinilor electrice în urmă cu câteva săptămâni din cauză că cere plata unui abonament pentru acces la performanțe mai înalte ale motoarelor electrice din mașinile sale. Clienții vor trebui să scoată din buzunar peste 1.000 de euro pe an pentru un aport de performanță temporar, limitat din software. Totuși Mercedes nu este singura companie care oferă deblocarea unor funcții hardware deja instalate în mașini, însă concurența pare să fie mai puțin „lacomă”. Polestar, de exemplu, oferă upgrade-ul în schimbul unei sume fixe de bani.
Polestar, subsidiară Volvo, a anunțat că oferă acum un upgrade de performanță prin software pentru modelul Polestar 2. Acesta a fost dezvoltat după lansarea mașinii și permite „deblocarea” a 68 de cai putere în plus pentru motoarele electrice ale acesteia. Deși update-ul software nu este gratuit, acesta nici nu este tocmai „scump”, la 1.195 de dolari. În comparație, Mercedes cere această sumă în fiecare an în care dorești să ai activată performanța în plus.
Pentru instalarea acestui upgrade de performanță, nu trebuie decât să descarci software-ul direct de la bordul mașinii, nefiind necesară o vizită la service. De asemenea, doar versiunea Polestar 2 cu două motoare electrice primește acest upgrade, nu și versiunea Polestar 2 cu un singur motor.
Cei 68 de cai putere vor oferi un aport de performanță minor, dar care contează în special în depășiri. Accelerația de la 0 la 100 km/h este redusă la 4,2 secunde, în timp ce cuplul ridicat va conta în special între 70 și 130 km/h. De la 80 la 120 km/h, accelerația va dura doar 2,2 secunde.
Astfel de upgrade-uri au fost oferite însă de concurenți din piață, precum Tesla, gratuit pentru toți utilizatorii. Din când în când mașinile companiei lui Elon Musk primesc câte un update care îmbunătățesc consumul de energie, sau care oferă accelerație sau frânare mai rapidă și mai eficientă.
Reprezentanții Polestar spun că au luat în calcul taxarea pe bază de abonament pentru astfel de actualizări software, însă au decis că este prea complicat pentru utilizatori.
sursa: The Verge