Polestar, brand-ul de mașini electrice de la Volvo, începe să ofere utilizatorilor „upgrade-uri” sub formă de actualizări de software. La fel ca Tesla, care a oferit în trecut îmbunătățiri gratuite, dar și contra cost de performanță prin noi versiuni software, și Polestar cere utilizatorilor să plătească, dacă vor o îmbunătățire a puterii mașinii. Practic, poți plăti pentru ca mașina să fie mai rapidă, chiar dacă hardware-ul pe care l-ai cumpărat este deja capabil să atingă acea performanță.
Polestar cere 1.000 de euro celor care au cumpărat deja mașina Polestar 2 pentru un upgrade de 67 de cai putere, de la 402 la 469. Acest upgrade va fi livrat prin update de software pe mașină și va permite accelerație 0-100 km/h în 4,4 secunde. Compania spune că cel mai mare aport de performanță va fi simțit între 80 și 120 km/h, unde timpul de accelerație a scăzut de la 2,7 la 2,2 secunde. Asta sugerează că mașina va fi mult mai rapidă în special în depășiri, pe drumuri din afara localităților.
Pachetul software poate fi cumpărat din magazinul Polestar Extras și este disponibil momentan în Marea Britanie, Olanda, Norvegia, Suedia, Elveția, Finlanda, Danemarca, Germania și Austria. Compania va oferi acest update și în SUA și Canada, în viitor.
Totuși, această practică devine uzuală printre producătorii de mașini. Și BMW dorește să limiteze anumite funcții din fabrică și să le vândă ca opțiuni, fie permanente, fie temporare, sub formă de abonament. Încălzirea în scaune sau farurile automate ar putea fi vândute ca opțiuni, chiar dacă sistemul hardware este deja instalat în mașină.
De altfel, Tesla obișnuiește să limiteze capacitatea bateriei instalate în mașină pe modelele Standard, putând transforma mașina într-una „Long Range” prin plata pentru upgrade. De asemenea, sistemul Full Self-Driving, care transformă mașinile Tesla în unele autonome, are tot hardware-ul necesar să funcționeze pe toate mașinile companiei, însă deblocarea software costă 10.000 de dolari.
sursa: TechCrunch