Huawei s-a remarcat ca un brand de smartphone-uri pe piața mondială, dar compania investește în toate ramurile tehnologiei moderne, inclusiv în cea auto. De mulți ani vedem în prezentările de pe scenă ale companiei ideea de software pentru mașini, însă abia acum vom vedea primele mașini care includ tehnologie „Huawei Inside” la bord, așa cum se întâmplă recent cu cele care rulează Android Automotive. Primul model de acest gen se numește ArcFox Alpha-S, mașină care intră în producție acum.
Acest parteneriat nu este tocmai nou, cele două companii, Huawei și ArcFox, anunțând că vor colabora pentru zona de software și infotainment din mașinile Alpha-S încă de anul trecut. Totuși, abia acum mașina începe să fie produsă în masă în fabricile ArcFox, după ce anterior a livrat o serie limitată de mașini către clienți începând cu luna ianuarie.
ArcFox Alpha-S integrează nu doar tehnologia Huawei Inside, care este o versiune a software-ului HarmonyOS adaptată ecranelor infotainment din mașini, ci și soluția HiCar, cea care stă la baza controlului altor funcții mai avansate din mașină, precum condusul autonom de nivel 3. Mașina este echipată cu hardware capabil să realizeze 400 TOPS (tera operațiuni pe secundă) și include tehnologii de detecție a obstacolelor precum trei senzori LiDAR, șase senzori radar mmW, 12 senzori cu ultrasunete și nouă unități ASD, pe lângă cele patru camere video care pot vedea la 360 de grade în jur.
Cel mai probabil însă, nu vom vedea mașina ArcFox Alpha-S în afara Chinei. Brand-urile chinezești de mașini electrice rămân de obicei exclusive regiunii de origine. De asemenea, în Europa, sistemele auto precum Android Auto și Automotive sau CarPlay au devenit destul de comune, iar clienții preferă să își poată conecta telefoanele pe care le au deja la mașini decât să folosească sisteme ale altor companii sau chiar cele ale producătorilor auto. O mașină cu sistem Huawei Inside ar trebui totuși să ofere aceste capabilități, pe lângă cele de integrare în ecosistemul de dispozitive Huawei.
sursa: GSM Arena