Dezvăluit la Salonul Auto de la Shanghai, Renault City K-ZE este un mini-SUV complet electric pregătit pentru traficul urban, cu design foarte apropiat de modelul Captur şi livrat cumpărătorilor asiatici pentru echivalentul a 7200 euro.
Deşi nu este adresat pieţei europene, vehiculul produs în China ca rezultat al asocierii eGT New Energy Automotive, între Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi şi producătorul local Dongfeng, ar putea servi drept şablon pentru un viitor model full-electric lansat sub brandul Dacia.
Prezent la evenimentul de lansare, Thierry Bolloré, CEO al Groupe Renault, a conturat obiectivul companiei de a livra până în 2022 aproximativ 550.000 de vehicule electrice anual, modelul Renault City K-ZE urmând să aibă o contribuţie semnificativă la atingerea acestui ţel.
Cu dimensiuni de 3,74 metri lungime, 1,58 metri lăţime şi 1,48 metri înălţime, Renault City K-ZE este chiar mai mic decât modelul Zoe. Însă cei de la Renault încearcă să distragă atenţia de la acest aspect folosind un design SUV inspirat de modelul Captur. Automobilul are ampatamentul de 2.423 mm şi 300 litri spaţiu de încărcare. Garda la sol este de 150 mm (comparabilă unui model Dacia Logan), K-ZE fiind gândită pentru a funcţiona ca maşină de oraş uşor de condus şi parcat.
Echipat cu un acumulator de 26.8 kWh, Renault City K-ZE promite până la 250 Km de autonomie şi suficientă acceleraţie pentru plecările de la semafor. Însă navetiştii cei care locuiesc la periferia oraşelor ar putea fi incomodaţi de viteza maximă limitată electronic la 105 km/h. Cu o putere de numai 45 cp, motorul electric instalat pe Renault City K-ZE nu este neapărat comparabil unui motor cu ardere internă de putere similară, cuplul mare dezvoltat începând cu turaţii foarte reduse şi acceleraţia constantă asigurând un comportament foarte bun la viteze de oraş.
În cazul încărcării rapide, Renault City K-ZE are nevoie de aproximativ 50 de minute pentru a urca de la 0% la 80% capacitate. Folosind priza de 220V, încărcarea peste noapte în garajul de acasă ar trebui să ofere sarcină completă.
Din păcate, versiunea europeană a modelului City K-ZE ar putea avea un cost substanţial mai mare, legislaţia mult mai strictă obligând includerea mai multor sisteme de siguranţă care nu se regăsesc pe modelul asiatic. Încadrarea sub brandul Dacia va permite însă unele concesii pe partea de finisaje şi dotări neesenţiale. Probabil că prima maşină electrică Dacia va avea un preţ ceva mai mic decât întâlnim la modelul Duster Prestige, dar mai mare decât al un model Logan/Sandero bine echipat, costul acumulatorilor Li-ion reprezentând o proporţie semnificativă din preţul vehiculului.