PepsiCo a fost prima companie care a început să opereze camioane electrice Tesla Semi. Un reprezentant al gigantului a sugerat, recent, că autonomia acestora nu este chiar cea promovată de producător. Se pare că vehiculele nu sunt nici foarte fiabile, cel puțin deocamdată.
Au apărut zvonuri despre camioane Tesla Semi care s-au defectat deja, iar acum unul, al subsidiarei Frito-Lay a PepsiCo, a fost fotografiat în timp ce era reparat pe marginea unui drum. În fața camionului vedem ceea ce pare să fie o dubiță de intervenție Tesla. Compania condusă de Elon Musk a lansat un serviciu special de service pentru camioane anul trecut, numit Semi Service Programme.
Another @tesla Semi Breakdown. There is a fine balance of Sustainability and reliability. Fleets can’t depends on units that breakdown. $TSLA
.
2023 @Hyliion ERX 1,000 mile range! pic.twitter.com/spflHq02J2— SilentAlert (@SilentAlert1) January 20, 2023
Același incident a fost și filmat. În înregistrarea publicată pe o rețea de socializare se vede cum camionul electric este tractat de un vehicul special în afara părții carosabile. Mutarea camioanelor electrice defecte nu este o operațiune ușoară, deoarece acestea sunt foarte grele din cauza bateriilor.
Pepsi deține 36 de unități Tesla Semi, iar aceste incidente par să confirme ceea ce spun criticii TIR-ului electric, printre care se numără și Bill Gates. Potrivit lor, aceste vehicule nu sunt potrivite pentru a transporta greutăți mari pe distanțe lungi.
Gates, de exemplu, spune că bateriile sunt mari și grele. Cu cât vrei să parcurgi distanțe mai mari, cu atât ai nevoie de mai multe baterii. Astfel greutatea vehiculului crește, iar capacitatea de transport scade. În Europa greutatea maximă pe care un camion poate să o aibă cu tot cu încărcătură este de 40 de tone.
Sursa: Motor1.com