„Ransomware” marca Tesla: 130 de km autonomie, blocați software de companie pe un Model S

27.07.2022
„Ransomware” marca Tesla: 130 de km autonomie, blocați software de companie pe un Model S
Foto: Profimedia Images

Tesla a încercat să forțeze un client să plătească 4.500 de dolari pentru a face disponibilă o autonomie suplimentară de 130 de km, blocată de software-ul mașinii.

Compania a dat înapoi doar după ce scandalul a ajuns popular pe rețelele de socializare.

Tesla a vândut în trecut automobile Tesla Model S cu pachete de baterii blocate la nivel software. De exemplu, un pachet de 60 kWh era limitat la 40 kWh. Compania făcea acest lucru pentru a oferi diverse variante ale mașinii fără a complica prea mult procesul de producție.

Ulterior, producătorul a început să le ofere proprietarilor posibilitatea să deblocheze pachetele, contra cost. La un moment dat, constructorul auto a renunțat la aceste practici, dar a continuat să ofere în service-uri baterii blocate pentru mașinile care aveau baterii cu capacitate care nu se mai afla în producție. Nu puteau înlocui un pachet de 60 kWh, aflat în garanție, cu unul de 90 kWh.

Jason Hughes, un hacker de mașini Tesla, a încercat să ajute un client care a cumpărat o versiune Model S 90 care înainte a fost Model S 60. Clientul a mers la un service Tesla pentru a primi un upgrade la computer care să îi permită mașinii să rămână conectată la internet. Statele Unite închid rețelele mobile mai vechi, iar mașinile mai vechi Tesla sunt înzestrate cu modemuri 3G.

După vizita la service, posesorul de Tesla a fost informat că a fost descoperită o eroare în configurația mașinii și că software-ul acesteia va fi actualizat pentru ca problema să fie remediată. Actualizarea a transformat mașina într-o versiune S 60, cu autonomie cu 130 de km mai redusă decât înainte.

Clientul a cerut companiei să restaureze vechea versiune, dar Tesla a refuzat și a cerut 4.500 de dolari pentru a face upgrade la versiunea S 90.

Abia după ce postarea lui Hughes a devenit virală pe internet, Tesla l-a contactat pe posesorul de Model S și i-a promis că va remedia gratuit problema.

Sursa: Electrek

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult