Numit Renault AIR4, autoturismul devenit aparat de zbor este confecționat în întregime din fibră de carbon și cuplat unui șasiu cu patru brațe, fiecare având propriul propulsor electric controlat de un computer central. În loc de roți avem patru suporți de asemenea confecționați din fibră de carbon ultra-ușoară, servind doar la amortizarea contactului cu solul și susținerea vehiculului parcat.
Sărbătorind cea de-a 60-a aniversare a modelului Renault 4, micul hatchback lansat în 1961 și ținut în fabricație 33 de ani, Renault a decis să-l transforme la final de 2021 în mașină zburătoare.
Ajungând la partea de specificații tehnice, Renault AIR4 schimbă rezervorul de benzină cu acumulatori Li-Polymer de înaltă performanță, dispuse în module separate pentru repartizarea cât mai uniformă a greutății. Fiiecare pachet de baterii are o capacitate de 22000 mAh, pentru un total de aproximativ 90000 mAh putere disponibilă.
Fiecare dintre cele patru propulsoare cu elice poate genera până la 95 kg de portanță. Astfel, aparatul de zbor cu greutate neprecizată dispune de 380 kg portanță totală. Renault precizează totuși alte informații relevante, cum ar viteza de decolare de 14 metri pe secundă, dar limitată din motive de siguranță la 4 metri/secundă. Aparatul de zbor poate atinge o viteză maximă de 93 km/oră și încetini la 10km/oră în vederea aterizării.
Fiind vorba de un prototip creat mai degrabă din nostalgie, decât pentru a indica planurile de viitor ale producătorului francez de autoturisme, prima mașină Renault zburătoare nu are precizată o autonomie oficială și nici planuri concrete pentru debutul comercial.