Apărute ca şi speculaţii, informaţiile cum că Renault va adapta modelul electric K-ZE (Renault Kwid), dezvoltat iniţial pentru pieţele din India şi America de Sud, spre a fi comercializat sub marca Dacia într-o versiune conformă cu reglementările europene în materie de siguranţă, tocmai au fost spulberate de Uwe Hochgeschurz, şeful Renault Group din Germania.
Acesta a declarat că pur şi simplu nu e fezabil ca Dacia să vândă maşina electrică derivată din Kwid, adaptarea acestuia pentru conformitate cu legislaţia europeană costând pur şi simplu prea mult. Dacia va oferi în schimb, peste aproximativ 1 – 2 ani, noi opţiuni pentru motorizare hibridă.
Cât despre Renault K-ZE, mini SUV-ul electric va veni în Europa cel mai devreme în 2021, rămânând sub marca Renault. Acest ultim detaliu confirmă de fapt preţul incompatibil cu profilul low-cost al brandului Dacia, rezultat după aplicarea tuturor actualizărilor necesare pentru respectarea normelor de siguranţă europene.
Preţul ar putea fi într-adevăr unul competitiv, între 15.000 şi 20.000 de euro, în condiţiile în care cele mai ieftine maşini electrice din Europa – Skoda Citigo şi SEAT Mii au în prezent preţuri ce pornesc de la 20000 de euro.
Dublarea preţului faţă de cei aproximativ 7000 de euro, cât costă versiunea chineză, se va reflecta într-un nivel de confort şi siguranţă net superior, reflectând cerinţele pieţelor europene axate mai mult pe calitate şi mai puţin pe economie, obţinută cu orice sacrificii.
Anterior, unele declaraţii făcute de reprezentanţi ai Renault au dat speranţe clienţilor Dacia, sugerând că marca românească ar putea beneficia de K-ZE, în portofoliul său.
Indiferent de regiunea unde va fi comercializat, Renault K-ZE este gândit ca un vehicul electric fără pretenţii, cu autonomie „de oraş” şi motorizare modestă. Spre exemplu, cea mai slabă versiune a lui K-ZE destinată pieţelor asiatice vine cu motor de 33 kW, adică aproximativ 45 CP, capabil să atingă o viteză maximă de 105 km/h. Raportată la motorizarea optimizată pentru consum redus, autonomia de 250 km (190 km în ciclu WLTP) pare generoasă, însă este obţinută fără „luxul” unor accelerări puternice. Timpul de încărcare este de circa patru ore la o priză de 220 V sau de 50 minute, pentru 80% din capacitate, la o priză de putere. Este de aşteptat ca versiunea europeană să pluseze considerabil în privinţa puterii motorului şi capacitatea acumulatorului, crescând totodată viteza maximă la un nivel potrivit pentru drumurile expres din Europa.
Pe termen scurt, Dacia pare să pluseze din nou pe nişa motorizărilor GPL, ca soluţie pentru acomodarea limitelor de emisii CO2 impuse de UE, promiţând pentru perioada următoare chiar şi un model Duster echipat cu instalaţie GPL „de fabrică”. Pe termen mediu, introducerea motorizărilor hibride (benzină-electric) este practic inevitabilă, trendul actual bazat pe introducerea de motoare supraalimentate având capacităţi cilindrice cât mai mici fiind deja aproape de potenţialul maxim, în ce priveşte reducerea emisiilor de noxe.