Șeful Audi explică de ce mașinile electrice ale viitorului vor avea baterii mai mici și autonomie mai redusă

16.02.2021
Șeful Audi explică de ce mașinile electrice ale viitorului vor avea baterii mai mici și autonomie mai redusă
Foto: Shutterstock

Markus Duesmann, CEO al companiei auto germane Audi, crede că automobilele electrice ale viitorului vor avea autonomie mai redusă deoarece vor include pachete mai mici de baterii.

„Să pui baterii uriașe pentru mii de kilometri, nu sunt sigur că aceasta este tendința… Pachetele de baterii vor fi mai mici deoarece rețeaua de stații de încărcare se va dezvolta”, a declarat Duesmann, într-un interviu acordat CNET.

Potrivit lui, posesorii de automobile Audi vor avea nevoie de timp pentru a se adapta la noua realitate.

„Astăzi mergi la stația de carburanți să îți iei combustibilul și este foarte natural modul în care îți procuri energia pentru deplasarea cu mașina. Cu mașinile electrice nu este chiar atât de natural, trebuie să îți ajustezi comportamentul la acest nou mod de viață. Dar după ce te obișnuiești, cred că dimensiunile bateriilor vor începe să scadă, deoarece acestea fac ca mașinile să fie grele și scumpe”, a explicat șeful Audi.

Citește și: Mașina electrică care este mai dorită decât un Rolls-Royce Phantom. Românii preferă tot o „nemțoaică”, cu motor tradițional

Un studiu recent a arătat că posesorii de mașini electrice parcurg cu acestea jumătate din numărul de kilometri pe care îl parcurg proprietarii de automobile cu motoare tradiționale.

Astfel, în medie, un vehicul electric parcurge 8.530 de km pe an, în SUA, potrivit National Bureau of Economic Research (NBER).

Sursa: CNET

CITEȘTE ȘI:

Top 10 automobile electrice de serie cu cea mai mare autonomie

Aptera: A apărut o mașină electrică cu autonomie de 1.600 de km, potrivit producătorului

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult