Sony Mobility este noua divizie pentru vehicule electrice anunțată de gigantul japonez Sony, cu ocazia expoziției CES 2022, iar Vision-S reprezintă o demonstrație elocventă pentru ambițiile de expansiune ale companiei în piața auto.
Dezvoltată pentru a concura oferta rivalului Tesla, noua gamă de mașini electrice Sony este de fapt reprezentată de două modele distincte: SUV-ul Vision-S 02 (alternativă Model Y) și sedan-ul Vision-S 01 (alternativă Model S).
Demonstrat cu un an în urmă, Vision-S 01 vine înțesat cu tehnologii ultramoderne și poate atinge 100 km/h în 4,6 secunde. Modelul s-a făcut remarcat printr-un design foarte atrăgător, care îmbină trăsături împrumutate direct de la maşini electrice populare livrate de Tesla şi Porche.
Deși părea că va intra în istorie ca un exerciţiu de imaginaţie, menit să arate ce poate oferi Sony pentru industria auto, prima maşină electrică semnată de Sony are șanse mari să ajungă inclusiv pe șoselele europene, ca un sedan electric dotat cu tehnologii ultramoderne. Pentru acest scop, Sony a colaborat cu austriecii de la Magna-Steyr, asigurând că primele sale modele de autoturisme sunt cu adevărat pregătite pentru drumurile publice. Deși nu a fost confirmată oficial, este plauzibil ca această colaborare să continue și prin noua divizie Sony Mobility.
Chiar şi la stadiul de prototip unicat, maşina electrică Sony Vision-S 01 funcționa deja suficient de bine şi venea cu un set de specificaţii interesante: propulsie asistată cu patru motoare capabile să ofere acceleraţie 0-100 km/h în 4.6 secunde, respectiv o autonomie de 240 Km. Susținând viabilitatea tehnologiilor dezvoltate, Sony a dus prototipul Vision-S pe drumurile publice din Austria, dar și pe circuit. Bordul maşinii acomoda nu mai puţin de 5 ecrane, acoperind întreaga distanţă dintre portierele stânga-dreapta. Atât ecranul din mijloc, cât şi cel din faţa scaunului pasagerului sunt tactile, şoferul şi pasagerul din dreapta putând accesa prin acestea toate controalele media ale maşinii.
De asemenea, maşina foloseşte senzori de imagine Sony pentru a echipa camerele cu vedere laterală care ocupă locul oglinzilor tradiţionale. Per total, Vision-S are mai mult de 10 senzori de imagine Sony încorporaţi în întregul vehicul, alături de o mulţime de alţi senzori precum LIDAR, radare şi ultrasunete, deservind funcţia de conducere autonomă.
Ajungând la versiunea SUV, Vision-S 02, modelul vine cu motoare electrice față-spate, fiecare capabil să livreze câte 200 Kw putere, sau 268 cai putere în mod combinat. Ceva mai voluminos, SUV-ul cu lungime 489 cm și 193 cm lățime are o înălțime de 165 centimetri și greutate impresionantă, de 2479 kilograme Deși Sony nu dezvăluie autonomia oferită, putem presupune că o bună parte din greutatea afișată revine pachetului de acumulatori.
În funcție de echiparea aleasă, Sony Vision-S 02 poate transporta patru sau șapte pasageri, sacrificând din capacitatea foarte generoasă a portbagajului. Versiunea pentru șapte pasageri schimbă scaunele individuale pentru rândul din spatele șoferului cu o banchetă tradițională și adaugă încă o banchetă cu loc pentru două persoane pe rândul #3. Fiecare pasager dispune de propriul ecran multimedia integrat în spătarul scaunului din față (sau bordul autoturismului), plus acces la o numeroase opțiuni pentru divertisment.