Un nou studiu arată că mașinile din categoria SUV au contribuit, cel mai probabil, la creșterea numărului de pietoni uciși în SUA în ultimii ani.
Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) sugerează, într-un studiu, că aceste vehicule sunt mult mai periculoase decât automobilele mai mici în cazul în care lovesc un pieton. Rezultatele sunt preliminare. Organizația a analizat 79 de accidente petrecute în statul american Michigan, potrivit CNET.
IIHS a anunțat că va continua cercetările și în alte state.
La viteze cuprinse între 30 și 60 de km/h, 30% dintre pietonii loviți de SUV-uri au murit. În cazul automobilelor mai mici, procentul a fost de 23%.
La peste 65 de km/h, toți pietonii implicații în accidente cu SUV-uri au murit în cazurile analizate. În cazul automobilelor, procentul a fost de 53%.
Începând cu 2008, numărul pietonilor uciși în SUA de mașini a crescut constant, cu 53% în perioada de zece ani de până în 2018. În aceeași perioadă, ponderea SUV-urilor în flota de vehicule a SUA a crescut cu 8%, iar lucrurile nu se vor opri aici.
SUV-urile par de neoprit
În 2019, 70% din vehiculele vândute în SUA au fost SUV-uri și pickup-uri, potrivit New York Times.
În România, aceste vehicule au ajuns la aproape 40% cotă de piaţă în primele patru luni ale acestui an, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Cel mai popular model a fost Dacia Duster. Clasa compactă, fosta lideră a pieței, a scăzut la 33,9%. Pe locul trei s-a aflat clasa mașinilor de oraș (B), cu o costă de piață de 19,2%.
CITEȘTE ȘI:
Cum va arăta noua Tesla Cybertruck după ce va ajunge pe mâinile poliției
Bentley integrează un „seif” cu amprentă în noul său SUV de lux