Actuale pandemie globală și nevoia stringentă a populației de a preveni infectarea cu coronavirus ar putea revoluționa serviciile de taxi, scoțând cu totul din ecuație șoferul uman. Potrivit CEO-ului Tesla, Elon Musk, viitorul aparține serviciilor de taxi cu vehicule autonome, în care doar te urci și alegi destinația dorită, fără să intri efectiv în contact cu altă ființă umană.
Deși contextul economic actual nu este tocmai încurajator, Musk prevede că până la finalul acestui an nu mai puțin de 1 milion de taxi-uri robotizate vor străbate străzile marilor orașe, toate fiind vehicule electrice din gama companiei.
Noul business vine ca o extensie a serviciului ‘Full Self-driving Capability’, de mult timp promis posesorilor de vehicule Tesla. Practic, aceasta este o versiune îmbunătățită a funcției Autopilot, capabilă să preia integral controlul asupra vehiculelor Tesla produse începând cu anul 2016, posesorul vehicului devenind un simplu pasager care introduce în interfața de navigație adresa la care dorește să fie condus.
După ce această capacitate va fi activată pe deplin, printr-o simplă actualizare de software aplicată de la distanță, mașinile Tesla nu vor mai avea efectiv nevoie de un șofer pentru a se deplasa pe drumurile publice. Elon Musk speră să ducă la îndeplinire acest plan până la sfârșitul anului 2020. Tesla anticipează că va avea în exploatare peste 1 milion de vehicule echipate cu hardware-ul necesar pentru a rula noul software. Asta nu înseamnă că automat vom avea tot atâtea taxi-uri autonome, ci doar că există potențialul pentru acestea, în măsura în care companiile de taxi vor investi în dezvoltarea unei flote de taxiuri care nu necesită și soferi angajați permanent.
Totuși, același Elon Musk avertizează că totul depinde de disponibilitatea autorităților locale de da curs solicitărilor pentru reglementări necesare operării vehiculelor în modul complet autonom. Exceptând câteva concesii admise în anumite state americane, folosirea vehiculelor autonome fără ca un șofer experimentat să supravegheze permanent deplasarea este sever îngrădită, mai ales în țările Uniunii Europene. Având în vedere intervalul de timp foarte scurt, pare puțin probabil ca progrese importante să mai fie posibile în cursul acestui an, mai ales după ce la negocieri vor intra și numeroasele organizații și sindicate care veghează pentru protejarea intereselor angajaților direct vizați de aceste „reforme”.