La numai o lună după ce un vehicul Tesla Model S a fost surprins pe camerele de luat vederi chiar în timp ce lua foc într-o parcare subterană, producătorul auto vine cu un remediu software care ar trebui să împiedice apariţia altor incidente de acest tip.
După cum poate fi observat şi pe înregistrare, primele degajări de fum apar cu minute bune înaintea flăcărilor, sugerând că incendiul a survenit destul de târziu după ce problemele au fost detectate de senzorii vehiculului. Astfel, putem presupune că o mai bună gestionare a situaţiei folosind sistemul de răcire integrat ar putea evita producerea unei reacţii în lanţ, care să distrugă întregul acumulator.
Producătorul nu detaliază ce anume a modificat în setările vehiculelor, însă actualizarea de software care vizează peste jumătate de milion de vehicule Tesla Model S şi X ar trebui să asigure o mai bună gestionare a temperaturilor, cât şi a nivelului de încărcare pentru fiecare celulă Li-Ion în parte.
Potrivit companiei, vehiculele Tesla cu propulsie electrică au un risc de incendiu de 10x mai mic decât cele echipate cu motoare termice. Această afirmaţie pare să fie confirmată şi din surse independente, o investigaţie Reuters scoţând la iveală numai câteva situaţii în care vehicule Tesla au luat foc în ultimii ani, majoritatea în accidente de circulaţie.