Cu tarif de 15000 dolari, tehnologia Full Self-Driving poate fi considerată opțiune de lux la achiziționarea unei mașini Tesla cu propulsie electrică, fiind greu de crezut că inovația ar putea fi „democratizată” între producătorii auto la un preț rezonabil.
Venind ca o promisiune pentru un viitor mai permisiv, Tesla anunță că posesorii de mașini care au plătit deja pentru pachetul Full Self-Driving își vor putea migra opțiunea fără costuri suplimentare la următorul EV, însă doar dacă se grăbesc să cumpere în trimestrul Q3-2023, totodată casând mașina veche. Oferta aplicabilă doar în piețe selectate nu oferă prea multă consolare posesorilor EV care au deja această funcție pe mașina personală, dar nu se pot bucura de aceasta decât pe anumite trasee de pe șoselele din SUA. Altfel spus, promisiunea FSD făcută de Elon Musk încă de la începuturile Tesla nu s-a materializa încă. Totuși, asta nu oprește monetizarea tehnologiei cu alți producători auto, în ideea că soluția propusă de Tesla este oricum cea mai avansată de pe piață.
Cel puțin pe piața din SUA, Tesla rămâne lider al pieței EV cu 466.140 mașini livrate în trimestrul Q2-2023, ajutat în mare parte de tăierile agresive de prețuri. Altfel spus, compania lui Elon Musk nu stă la fel de bine și din perspectiva profiturilor realizate, tăierile recente de prețuri intrând în conflict cu așteptările de venituri din partea acționarilor companiei. Totuși, Tesla a rămas producătorul EV cu cea mai rapidă creștere a numărului de mașini livrate, de 87% față de anul anterior.
Deși, tăierile prețuri vin mai spre exasperarea producătorilor auto tradiționali (ex. Fort, Renault), presiunea pusă pe evoluarea accelerată a pieței EV s-a putea dovedi până la urmă un lucru bun.