Chiar dacă funcția Full Self-Driving de pe Tesla este disponibilă în prezent doar pe un număr limitat de mașini, în variantă de test, autoritățile americane deja cer companiei să aducă modificări pentru a îmbunătăți siguranța. Se pare că 54.000 de vehicule care testează deja opțiunea Full Self-Driving vor trebui să primească o actualizare de software pentru a elimina una dintre funcțiile pe care Tesla le oferă: „rolling stop”.
Rolling stop este o capabilitate pe care mașina o oferă pentru semafoare și care ar trebui să ofere mai multă eficiență în pornire. Practic, mașina nu se oprește niciodată pe loc la semafor, ci continuă să se miște foarte încet până când se pune culoarea verde, sau până când mașina din față pleacă.
Practic, atunci când mașina ajunge la o astfel de intersecție, în cazul în care senzorii nu detectează „mașini relevante în mișcare”, sau „pietoni și bicicliști relevanți” în zonă, iar vizibilitatea este destul de bună și limita de viteză este de 30 de mile pe oră (50 km/h), mașina poate rămâne în mișcare până la o viteză de până la 5,6 mile pe oră, fără să se oprească, înainte de a-și continua drumul.
Această funcție a fost introdusă într-un update lansat în luna octombrie, însă acum, la doar trei luni distanță, NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) cere eliminarea ei. Motivul este „riscul crescut de accident”, întrucât mașina nu se oprește niciodată. Mașinile care au primit acest update, 54.000 la număr, vor trebui să primească un nou update de software care să o elimine.
Reprezentanții Tesla spun că nu cunosc evenimente care să implice coliziuni, vătămări sau fatalități cauzate de această capabilitate. Totuși, compania va respecta decizia NTHSA și va notifica clienții până la data de 28 martie 2022 că funcția va fi retrasă. Cel mai probabil, nu va fi necesară o vizită la service, întrucât mașinile Tesla își fac update automat, prin internet.
sursa: The Verge