Cei care au cumpărat mașini Tesla de la începutul disponibilității acestora, și până acum câțiva ani, au fost printre cei mai privilegiați. Aceștia au încărcare gratuită în rețeaua Supercharger, au internet gratuit în mașini și nu trebuie să plătească pentru navigație. Aceasta din urmă este o nouă „taxă” pe care Tesla o va aplica celor care își cumpără mașini în prezent și care vor dori acces pe termen lung la această funcție. După primii opt ani de gratuitate, navigația pe Tesla va deveni contra cost.
Toate mașinile Tesla erau până acum echipate cu un pachet numit Standard Connectivity, care permite acces la hărți, navigație, streaming de muzică și altele, prin Bluetooth conectat la telefon. Acest pachet va deveni însă unul cu disponibilitate limitată fără alte costuri adiționale. După primii opt ani de utilizare, numărați din momentul în care mașina a fost livrată, Tesla va cere clienților să înregistreze un abonament plătit, fie Standard, la un preț pe care nu-l cunoaștem acum, fie „Premium Connectivity”.
Acesta costă 10 dolari pe lună sau 100 de dolari pe an, dar include și alte câteva capabilități extra. Pachetul premium activează Sentry Model, Caraoke, capabilitățile de streaming video pe ecranul mașinii și alte câteva opțiuni extra, chiar și în afara razei unei rețele Wi-Fi.
Având în vedere că mașinile Tesla nu includ alt tip de conectivitate, precum Android Auto sau CarPlay, anumite capabilități ale mașinii vor fi disponibile doar contra cost odată ce perioada de gratuitate expiră.
Această schimbare afectează însă doar clienții noi, care au comandat mașini Tesla după data de 20 iulie. Cei care au mașini cumpărate înainte de această dată, chiar dacă nu au fost încă livrate, vor rămâne cu acces nelimitat la pachetul Standard Connectivity. Totuși, Tesla mai are timp să mai schimbe aceste politici, întrucât primii clienți care vor trebui să plătească pentru Standard Conectivity vor face asta abia peste 8 ani.
sursa: extremetech