Trenurile electrice nu sunt nicidecum o noutate, dar cele care folosesc baterii reprezintă ceva revoluționar. Un astfel de vehicul, dezvoltat de Alstom, a fost testat cu succes în Germania, pe o linie publică.
Prototipul a fost dezvoltat în parteneriat cu TU Berlin, iar în prima lui călătorie vehiculul a înconjurat orașul Chemnitz. Trenul va intra în producția de serie și va începe să transporte pasageri în decembrie 2021.
Vehiculul are posibilitatea să fie alimentat de la liniile electrice, acolo unde acestea sunt disponibile. Acolo unde lipsesc, trenul se deplasează folosind bateriile proprii. Autonomia pe acumulatori este de cel puțin 80 de km și de maxim 125 km.
Vehiculul are o lungime de 56 de metri, trei vagoane și 150 de locuri. Viteza maximă pe care o poate atinge este de 160 km/h.
În acest moment căile ferate care nu sunt acoperite de liniile electrice sunt deservite de trenuri cu propulsie diesel, poluante. Potrivit Alstom, noile vehicule vor putea opera pe aceste linii fără să fie necesare investiții majore în infrastructură.
Până în 2023, 11 astfel de trenuri vor opera în Saxonia, pe rute regionale.
Alstom a dezvoltat, de asemenea, un tren care folosește hidrogenul pe post de combustibil.
CITEȘTE ȘI:
O țară europeană experimentează cu trenuri alimentate de hidrogen