Până acum, şoferii de Uber erau cei care erau speriaţi de un scor mic acordat de către clienţi, însă în curând, compania va începe să pedepsească pe toată lumea pentru un număr mai mic de steluţe. Compania a anunţat că va începe să blocheze accesul la serviciile sale clienţilor care au un scor de patru steluţe pe profilul lor, acordat de către şoferi.
La sfârşitul fiecărei curse cu Uber, atât clientul cât şi şoferul acordă o notă de la 1 la 5 steluţe celuilalt. Clientul îşi exprimă astfel mulţumirea faţă de serviciile oferite de şofer, în timp ce şoferul poate să exprime astfel „calitatea” clientului. Dacă clientul este nepoliticos, întârzie prea mult, mănâncă în maşină sau face mizerie, şoferul poate scădea astfel nota clientului. Atunci când nota va ajunge sub 4 steluţe din 5, clientul va putea fi blocat de la servicii timp de şase luni.
Sistemul de blocare a clienţilor a debutat iniţial în Brazilia şi urmează să fie implementat în curând în Australia şi Noua Zeelandă începând cu data de 19 septembrie. Compania nu a dezvăluit încă dacă plănuieşte sau nu să aplice această politică la nivel global, însă probabil că va adapta un sistem de penalizări pentru fiecare regiune în parte.
Conform Uber, în cazul celor două ţări noi care vor aplica penalizări clienţilor, sunt doar câteva mii de utilizatori în pericol de a fi blocaţi, din numărul total de 2,8 milioane de utilizatori din regiune. Peste 90% dintre utilizatorii de Uber au scor de peste 4,5 steluţe. Sfatul reprezentanţilor Uber pentru clienţi este să fie politicoşi şi să nu facă mizerie sau dezordine în maşini pentru a-şi păstra scorul la un nivel ridicat.