Când vine vorba de mașini electrice, mulți oameni interesați de ele se întreabă cât de mult țin bateriile de pe aceste vehicule. Asta deoarece pachetele de baterii sunt cele mai scumpe componente de pe aceste automobile.
Compania Recurrent a realizat recent un studiu în care a analizat 15.000 de automobile electrice. Rezultatele s-ar putea să nu ofere imaginea completă, deoarece tehnologia a evoluat mult în acest domeniu în ultimii ani. Fiabilitatea pachetului de baterii de pe un Nissan Leaf din 2010 nu ne poate sugera cât de mult va ține cel instalat pe un model Hyndai Ioniq 6. Totuși, rezultatele studiului sunt îmbucurătoare.
Dintre mașinile analizate, doar 1,5% au avut bateriile înlocuite (exceptând rechemările masive în service, precum cele făcute de Chevrolet sau Hyundai).
Studiul a analizat și cum se degradează bateriile de mașini electrice după primii 160.000 de km parcurși. Aceasta este distanța pentru care în SUA producătorii sunt obligați să ofere garanție.
Citește și: Încă un producător de automobile electrice face concedieri. Renunță la 18% din forța de muncă
Cercetarea arată că autonomia maximă oferită de automobile nu a mai scăzut semnificativ după un declin inițial accelerat, iar modul în care bateriile se degradează diferă de la un producător la altul.
Pachetele de baterii de capacitate mai mare se degradează mai rapid la început decât cele cu capacitate mai mică, apoi nivelul lor se stabilizează. În graficul de mai jos vedeți situația unui pachet de baterii de 100 kWh de pe o Tesla Model S, comparativ cu pachete de capacitate mai mică (85 kWh și 70 kWh) instalate pe același model de automobil.
Și alte surse confirmă faptul că bateriile de pe mașinile electrice moderne sunt fiabile. Un automobil Tesla Model X care a parcurs peste 320.000 de km în cinci ani a pierdut mai puțin de 10% din capacitatea acumulatorilor.
Piața vehiculelor electrice a înregistrat o creștere de 65% la nivel global în 2022, până la 10,2 milioane de unități vândute, potrivit firmei de cercetare Counterpoint Research.
Sursa: Recurrent