Creație a producătorului chinez cu același nume, Polestar 2 face parte din noul val de mașini electrice create pentru a concura brandul Tesla. Însă dintr-un motiv pe care producătorul l-a elucidat prea târziu, mașinile ajunse deja la consumatori au tendința să „moară” subit, fără posibilitatea de a mai fi reanimate. Problema care se poate manifesta în orice moment, inclusiv în mers, pare să aibă drept sursă computerul mașinii.
Pe măsură ce înalta tehnologie pătrunde tot mai mult în lumea auto, autoturismele devin la fel de dependente de partea de software, pe cât cea de mecanică, problemele apărute pe oricare palier putând cauza oprirea mașinii în mers și chiar accidente cu victime.
Concret, utilizatorii observă pentru scurt timp un mesaj de eroare afișat pe bordul mașinii (deseori, nici măcar atât), după care sistemul de propulsie și toate sistemele electronice încetează să mai funcționeze. Singura veste bună este că volanul nu se blochează iar sistemul de frânare continuă să răspundă la comenzi, permițând oprirea autoturismului în condiții oarecum controlabile.
Livrată inclusiv pentru piața europeană de mașini electrice, seria Polestar 2 a cauzat probleme pentru cel puțin doi șoferi suedezi, manifestate prin pierderea subită a propulsiei și oprirea tuturor funcțiilor controlate electric. În toate incidentele raportate, mașina rămâne imobilizată pe marginea drumului și trebuie transportată cu „platforma” către cea mai apropiată reprezentanță Polestar.
Evaluând problema drept una cu importanță „foarte critică pe partea de siguranță”, producătorul a decis rechemarea tuturor exemplarelor de mașini electrice Polestar 2 livrate până acum clienților. Totuși, deși așteptările sunt pentru o simplă actualizare de firmware, mașinile rechemate nu sunt returnate clienților, fapt ce indică fie că producătorul nu are un remediu software imediat disponibil și gata să fie aplicat, sau că problema este chiar mai gravă decât pare la prima impresie.