Un șofer de Tesla Model S care folosea telefonul în timp ce conducea a susținut că utiliza tehnologia de conducere semi-autonomă a mașinii când a intrat într-o mașină de poliție care intervenea la un accident fatal.
Accidentul s-a produs la mijocul lunii iunie în Fullerton, la aproximativ 43 km sud-est de centrul orașului Los Angeles, în timp ce un polițist investiga un accident mortal dintre o mașină și o motocicletă în jurul orei 12 noaptea, potrivit The Leader.
Cu toate că luminile de avertizare ale mașinii de poliție erau activate și semnele de avertizare de urgență fuseseră amplasate pe drum pentru a avertiza traficul despre incidentul anterior, un șofer de Tesla Model S a abordat scena cu o viteză neredusă și a lovit mașina de patrulă.
Atât polițistul cât și un dispecer care se aflau în apropierea mașinii de patrulare au scăpat fără răni, reușind să se ferească.
VIDEO
Șoferul Tesla a colaborat cu poliția și a susținut că, înaintea accidentului, utiliza sistemul semi-autonom de conducere numit „Full Self-Driving” în timp ce folosea telefonul mobil.
Tesla promovează „Full Self-Driving” (tehnic, un sistem de conducere autonomă de nivel 2, în ciuda numelui său) ca având capacitatea de a accelera, frâna și direcționa mașina singur, cu capacitatea sistemului de a naviga, schimba benzile și respecta semnalele de circulație.
Cu toate acestea, manualul de utilizare avertizează că șoferii trebuie să fie pregătiți să preia controlul în orice moment, fie pentru situații de urgență, fie în cazul unor defecțiuni ale tehnologiei, iar folosirea telefonului mobil în timp ce se conduce în modul semi-autonom este interzisă.
Deși nu s-a confirmat încă dacă „Full Self-Driving” era activat în acest caz, au existat numeroase incidente în SUA în care sistemele semi-autonome de conducere ale Tesla, inclusiv software-ul mai puțin capabil „Autopilot”,- au fost considerate vinovate pentru lovirea de mașini de poliție parcate.
În februarie 2021, un șofer al unui autoturism Tesla Model X care ar fi folosit Autopilot a intrat cu 87 km/h într-o mașină de poliție parcată, rezultând rănirea a cinci polițiști și a unui șofer pe care aceștia îl opriseră cu câteva minute înainte.
Anul trecut, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului Rutier din SUA (NHTSA) investiga activ cel puțin 16 accidente în care fuseseră implicate vehicule semi-autonome Tesla și vehicule de urgență.
Șase dintre aceste accidente au avut loc când vehiculele parcate aveau luminile de urgență activate, conform reglementărilor de siguranță rutieră.
În timp ce aceste investigații sunt în curs, Tesla a câștigat procese importante în care a fost acuzată pentru accidente fatale în care au fost implicate sistemele sale Autopilot.
În iulie 2023, un tribunal a decis că șoferul unei mașini Tesla Model S care a trecut pe roșu și a omorât două persoane într-un accident este vinovat pentru incident și nu sistemul Autopilot care era activat în acel moment.
În noiembrie, compania Tesla a fost exonerată de vină pentru un alt accident mortal. Acesta a implicat un șofer al unui Model 3 care a murit după ce sedanul electric s-a abătut de pe drum și a lovit un copac cu 105 km/h, cu Autopilot activat.
Au existat, de asemenea, cazuri în care șoferii au fost implicați în accidente și inițial au acuzat tehnologia semi-autonomă, dar ulterior au recunoscut că ei au fost de vină.
În luna mai a.c., șoferul unui vehicul Tesla Model 3 care a lovit o asistentă medicală din Melbourne acum doi ani și-a recunoscut în cele din urmă vina pentru incident, după ce inițial a acuzat sistemul Autopilot al mașinii, primind o sentință de închisoare de nouă luni.