Tehnologia care permite pornirea maşinii de la distanţă nu este tocmai nouă, însă aceasta a fost controversată întotdeauna, întrucât ar putea fi periculoasă pentru cei din jur. Încă un caz de utilizare eronată a pornirii de la distanţă a unei maşini a dus la decesul unui tânăr de 21 de ani din New Jersey, acesta fiind strivit între două maşini după ce proprietarul uneia dintre ele a pornit din greşeală maşina.
Conform Streetsblog, Michael Kosanovich, s-a întâlnit cu proprietarul maşinii în cartierul Queens pentru a vedea maşina în scopul de a o cumpăra. Atunci când acesta se afla între aceasta şi cealaltă maşină parcată în faţa ei, proprietarul a pornit maşina din telecomandă, probabil din greşeală, sau chiar la cererea victimei. Kosanovich a fost strivit între cele două vehicule, rănile la nivelul picioarelor şi trunchiului fiind destul de grave încât a doua zi în spital acesta şi-a pierdut viaţa.
Maşina implicată în accident era un Lexus din 2002, care nu fusese livrat cu această opţiune de pornire prin telecomandă din fabrică. Această opţiune a fost o modificare adusă după cumpărare. Nu este clar dacă este vorba despre un sistem original Lexus, sau dacă a fost folosit un alt sistem produs de o altă companie. Cert este că aceste sisteme de pornire prin telecomandă ar trebui să aibă sisteme de securitate care nu pornesc motorul dacă maşina este în viteză sau dacă frâna de mână nu este trasă.
În acest moment, proprietarul maşinii nu a fost încă pus sub acuzaţie pentru nicio faptă, fiind necesare cercetări mai amănunţite. Toyota America a anunţat că va ajuta poliţia în investigaţie cu orice este necesar, dacă autorităţile vor cere asta.
Legea spune însă că proprietarul ar trebui să fie responsabil pentru acest tip de evenimente, aceeaşi lege fiind aplicată şi asupra vehiculelor care au moduri de funcţionare autonome sau semi-autonome. De curând, maşinile Tesla au primit funcţia „Summon”, care permite maşinii să conducă singură până în locul în care este chemată. Momentan, orice daună cauzată de maşină în acest mod trebuie suportată de proprietar, însă legislaţia din viitor ar putea pune responsabilitatea în mâinile producătorilor de maşini, care programează aceste moduri de funcţionare cu AI.