Huawei vorbește de câțiva ani deja despre integrarea HarmonyOS în mașini, însă până acum nu am văzut niciun parteneriat cu vreun producător internațional. Volkswagen pare să fie însă primul candidat de pe piața internațională care ar putea adopta software-ul gigantului chinez, însă doar pentru mașinile sale vândute în China. Totuși, înțelegerea nu este încă finalizată, iar VW ar putea alege software de la concurența Huawei.
Financial Times a publicat un articol în care dezvăluie că Volkswagen este în discuții cu Huawei pentru a licenția software-ul HarmonyOS pentru a rula la bordul mașinilor sale din China. Producătorul german caută un partener pe termen lung pentru parte de software, iar Huawei este în vârful listei, întrucât are deja o soluție funcțională și un ecosistem de dispozitive care pot deja să funcționeze împreună, pentru o experiență de utilizare mai bună.
Volkswagen are însă pe listă și alte companii din China care ar putea furniza o soluție software de acest gen. Motivul pentru care compania nu dorește să folosesască o soluție proprietară pare să fie efortul necesar pentru a menține software de acest gen și concurența foarte mare din China, unde deja brand-urile rivale au software într-o stare mai dezvoltată decât ce oferă Volkswagen pe mașinile sale electrice.
De altfel, software-ul pare să fie problema principală a producătorilor de mașini în general, doar Tesla reușind să se ridice peste restul industriei, în mare parte datorită avansului de câțiva ani pe care l-a avut în acest domeniu. La fel cum în China avem soluția de la Huawei, în vest, Google pare să înceapă să convingă producătorii de mașini să folosească Android Automotive la bordul mașinilor. Acest lucru asigură că ai la bordul mașinii acces la toate aplicațiile de care ai putea avea nevoie, fără necesitatea de a folosi un smartphone în acest proces.