Adăugând și tichetul Rabla Plus, Volkswagen ID.1 ar putea ajunge la un preț apropiat sumei de 10.000 de euro. Modelul vine în urma ID. 2, un alt model Volkswagen cu propulsie electrică, anunțat cu un preț orientativ de 25000 euro.
Planul lui Thomas Schafer, CEO-ul Volkswagen, este de a găsi echilibrul perfect între cost, volum și profit. În timp ce Volkswagen se concentrează pe ID.1, mărcile surori Skoda și Cupra își vor face propriile versiuni bazate pe aceeași platformă MEB cu tracțiune față, permițând trio-ului să atingă volumul necesar pentru a obține profit. „Acest volum ne va ajuta să reducem prețurile pentru a fi competitivi și, de asemenea, să facem bani”, a spus Schafer.
În timp ce designul noii mașini rămâne deocamdată ascuns, s-ar părea că Volkswagen ID.1 are ca sursă de inspirație modelul pe combustie Volkswagen ID Polo, urmând să împartă cu acesta multe asemănări în privința dimensiunilor fizice, volumul și finisajele folosite la interior. Cât despre sistemul de propulsie, acesta ar putea fi o adaptare ID. 3 eficientizată în privința costurilor. Probabil că asta implică și anumite compromisuri pe partea de autonomie, însă chiar și așa, opțiunile de 38 kWh și 56 kWh pentru baterie ar fi net superioare rivalului Dacia. Tot pe surse aflăm și că autonomia ar urma să atingă 400km în echiparea de top.
Un alt atu în favoarea modelului ID.1, Volkswagen preferă acumulatorii cu tehnologie litiu-fosfat, mai ieftine și cu densitate de stocare a energiei inferioară soluțiilor litiu-ion, dar potențial mai sigure și mai longevive decât cele din urmă. Nu se știu multe despre design, dar pe baza schițelor teaser împărtășite de Volkswagen în mai 2022, ID.1 va avea un profil hatchback mai curbat în comparație cu aspectul mai sportiv al modelelor pregătite de Skoda și Cupra. Toate cele trei mașini vor fi fabricate în Spania și vor fi disponibile pe întreg teritoriul Uniunii Europene. Cât despre sumele enunțate, acestea sunt doar prețurile de lansare, ce ar putea suferi „ajustări” în funcție de cererea pieței.