Deși, până de curând, numele companiei era sinonim cu scandalul trișării normativelor de poluare privind emisiile diesel, Volkswagen trasează planul de business pentru următoarea decadă în contextul tranziției la vehicule electrice.
Potrivit Grupului Volkswagen, prețul mașinilor cu propulsie electrică va ajunge la paritate cu cele bazate pe motoare termice încă din anul 2025, lăsând puține motive clienților interesați de achiziționarea unui autoturism nou pentru a nu face saltul la un model electric, sau măcar cu propulsie hibridă. Mai departe, până la 50% din vânzările de autoturisme for fi date de modele electrice, nu mai târziu de anul 2030.
Predicțiile companiei, înaintate prin vocea CEO-ului Herbert Diess, se bazează pe ambițiile Volkswagen pentru reorganizarea strategiei de business, acoperind toate ramurile de activitate asociate producției de vehicule electrice. Astfel, Volkswagen Group urmează să fie propriul furnizor de acumulatori Li-ion, cât și de tehnologii esențiale, cum sunt cele pentru condus autonom. De altfel, compania anticipează și că o fracțiune importantă din veniturile realizate vor proveni de pe urma serviciilor de tip robo-taxi, asigurate cu flote de vehicule electrice prevăzute cu sistem de condus autonom, care scot șoferul din ecuație.
În ce privește activitatea de producție, Volkswagen Group plănuiește construirea a două noi „gigafabrici” pentru producția de baterii: una în Suedia și a doua în Germania. Între timp, uzinele existente vor fi retehnologizate pentru producerea de vehicule electrice, anticipând un viitor în care subvențiile generoase pentru achiziția de vehicule electrice nu vor mai fi de actualitate.
Cert este că autoturismele electrice nu sunt nici pe departe la fel de complexe precum cele termice, principalul obstacol fiind dat de complexitatea și costul acumulatorilor folosiți. O nouă arhitectură unificată, numită SSP va simplifica și mai mult producția între modele ICE și EV pentru fiecare vehicul livrat de VW Group.