Știm deja despre modul în care Tesla activează dotări mult râvnite de fani, precum opțiunea pentru condus autonom, în baza achitării unei taxe care nu prevede modificări tehnice la nivelul autoturismelor electrice deja vândute. Volkswagen intenționează să ducă această strategie și mai departe, activând anumite dotări foarte râvnite și deja suportate prin dotările tehnice oferite de viitoarele modele de autoturisme, în baza achiziționării unui abonament.
La nivel fundamental, planul este de a amortiza costul unor dotări foarte costisitoare, precum funcția de condus autonom, lăsând toți cumpărătorii de mașini Volkswagen să plătească pentru acestea, la comun, atunci când achiziționează autoturismul dorit. Mai departe, cine dorește să beneficieze în mod efectiv de acestea rămâne doar să le activeze prin software pe autoturismul personal, achiziționând pe de-a-ntregul facilitatea respectivă, sau plătind un abonament.
Ideea este că, de unele dintre tehnologiile de avangardă oferite de noile generații de autoturisme ai putea să nu ai nevoie tot timpul. Spre exemplu, funcția de condus autonom ar putea să nu-ți fie îndeosebi folositoare în contextul unei navete zilnice de 2-3km către serviciu, însă ți-ar putea diminua considerabil nivelul de stres și oboseală atunci cânt pleci în vacanță la mare/munte în țara vecină. Potrivit Volkswagen, o taxă de 7 euro/zi pentru activarea unui mod de condus autonom eficient și sigur de folosit nu ar fi ceva exagerat, dacă optezi pentru această facilitate în mod ocazional.
Deși încă nu este prezentat ca un deznodământ inevitabil, comutarea dotărilor opționale pentru autoturisme la un model pe bază de abonament pare tot mai probabilă, BMW, Mercedes-Benz și Audi exprimând deja interes față strategia de business folosită deja de rivalul Tesla.
Până la urmă, poate fi un avantaj și pentru consumatorul final, în sensul că e mai dezirabil să poți adăuga „dotări” la cerere mașinii pe care o deții deja, decât să rămâi resemnat cu autoturismul slab dotat pe care l-ai ales din lipsă de bani.