În România, unde grandomania şi prostia sunt la ele acasă, iar salariile stârnesc milă din partea nemţilor spre exemplu, o astfel de bicicletă electrică reprezintă pentru producători un eşec garantat. Costă mult (3900 de Euro), nu îţi oferă confortul unui automobil şi lumea te va privi ca pe un ciudat. Iar dacă ai ghinionul să îţi intersectezi drumul cu vreun individ cu aere de rege al junglei, al cărui comportament ar produce dezgust chiar şi oamenilor preistorici, atunci mai că îţi vine să te urci în primul avion către lumea civilizată şi să abandonezi orice tentativă de a schimba ceva în bine în ţara asta. Asta dacă eviţi impactul, desigur.
Totuşi, pentru cei care sunt interesaţi de acest mijloc de transport, iată câteva caracteristici: motor de 1 kW, viteză maximă de 20 Km/h, autonomie de 8 Km, cadru din fibră de carbon, aproximativ 10 Kg masă. Încărcarea se face de la priză şi durează doar o jumătate de oră. Personal, îl văd ca pe un mijloc de transport excelent până la serviciu şi acasă. Dezavantaje? Preţul, autonomia cam scăzută şi, nu în ultimul rând, greutatea destul de mare pentru o femeie. Per ansamblu, bicicleta Yike îmi place, dar aştept şi versiuni mai performante şi mai accesibile. Pentru România, bineînţeles.