Hyundai nu se grăbește să devină un nou „Foxconn” pentru Apple, conducerea companiei temându-se că, deși profitabilă, colaborarea cu Apple va eroda imaginea de brand premium a companiei sud-coreene.
Potrivit informațiilor obținute de Reuters, conducerea Hyundai „agonizează” la ideea colaborării cu Apple și perspectiva construirii unui autoturism premium care să poarte sigla companiei americane. Tensiunile apărute ar putea culmina cu înlocuirea unor persoane-cheie din conducerea Hyundai, totul pentru blocarea oricărei asocieri cu compania rivală și evitarea unui conflict de interese față promovarea propriului brand premium de autoturisme electrice – Genesis.
Totuși, sud-coreenii nu vor nici ca refuzul colaborării cu Apple să fie în beneficiul altui producător rival, eventual, din altă țară. Astfel, Hyundai i-ar fi adus deja la masa negocierilor pe cei de la Kia, ceva mai deschiși la perspectiva fabricării de autoturisme sub contract, după modelul Foxconn.
Spre deosebire de Hyundai, Apple dezvoltă produse dar nu le și fabrică în mod direct. Acestea pot include componente proprietare sau livrate de furnizori, însă asamblarea se face de regulă în fabricile unor parteneri care lucrează sub contract. Ceea ce pare să facă Apple în această situație este să angajeze un producător de mașini deja consacrat pentru a dezvolta hardware-ul după specificațiile cerute, peste care probabil Apple ar aplica stratul său de software pentru a-și mări ecosistemul de produse.
Potrivit zvonurilor circulate până acum, Apple ar fi dorit ca Hyundai să se ocupe în principal de asamblarea finală a autoturismelor în Statele Unite, folosind caroserii, tren de rulare și componente livrate de diverși furnizori. În schimbul colaborării propuse, Apple ar fi oferit celor de la Hyundai acces tehnologiile hardware și software dezvoltate pentru funcția de condus autonom. Totodată, contractul cu Apple ar permite ocuparea capacității de producție în exces, disponibilă la fabricile sud-coreenilor după ce pandemia COVID-19 a redus vânzările de vehicule.