Randori, startup-ul cofondat de un hacker etic, a atras o nouă rundă de investiții în valoare de 20 de milioane de dolari, fiind evaluat acum la 60 de milioane de dolari. Investiția a fost condusă de compania Harmony Partners, care a mai susținut, la început, firme precum Spotify și Priceline.
David „Moose” Wolpoff a cofondat firma Randori și ocupă funcția de director tehnic în cadrul acesteia. „Dacă îmi dai suficient timp, voi face o breșă în sistemul tău”, spune Wolpoff, citat de Business Insider.
Numele startup-ului vine de la un termen folosit în artele marțiale japoneze, care înseamnă „atac la întâmplare”. Companii din lista Fortune 500 apelează la Randori pentru a-și testa sistemele informatice, software și hardware.
După ce vulnerabilitatea este descoperită, echipa lui Wolpoff nu ajută la rezolvarea acesteia. Nu este treaba lor, potrivit lui Wolpoff. Bărbatul a lucrat, înainte de a deveni antreprenor, în armata americană, unde rezolva probleme cu „hard disk-uri care au fost împușcate”.
CEO-ul startup-ului, Brian Hazzard, a decis să deschidă o afacere împreună cu Wolpoff după ce l-a văzut pe acesta atacând compania la care el lucra atunci.
Randori are 20 de angajați și va folosi banii primiți pentru a-și extinde echipa. Sunt căutați oameni cărora le place să „compromită lucruri”. Firma dorește să construiască și un sistem automatizat pentru atacuri informatice. Singura diferență dintre angajații Randori și infractorii cibernetici este, potrivit lui Wolpoff, că primii nu accesează date pentru a le vinde, ci pentru a le arăta clienților unde este problema.
O divizie similară există și în cadrul unui gigant IT. X-Force Red este o echipă de experți din cadrul IBM Security, care este angajată de clienţi pentru a încerca să le compromită sistemele, expunând astfel vulnerabilităţile. Aceşti hackeri etici au reuşit, printre altele, să acceseze smartphone-uri prin intermediul unor cabluri USB modificate.
Viitorul firmelor de acest fel pare asigurat. Atacurile informatice de mare anvergură sunt tot mai dese. Recent, au trecut prin astfel de situații nume cunoscute, precum Nintendo și Aptoide.