Fie că este vorba de Samsung sau Apple, este oarecum normal ca momentul lansării unei noi serii flagship să accelereze vânzările smartphone pentru trimestrul respectiv. Dar de data aceasta, sud-coreenii s-au poziționat cu mult în fața creatorului iPhone.
La nivelul industriei, vânzările smartphone realizate în trimestrul Q1-2023 au arătat foarte prost pentru majoritatea jucătorilor din piață, încetinirea economiei globale tăind serios din prognozele de vânzări și așa nu foarte optimiste, formulate începând cu a doua parte a anului trecut.
În mod paradoxal, deși Apple și Samsung au folosit aproximativ aceeași strategie lansând produse care rețin mare parte din designul exterior și experiența generației anterioare, Samsung a reușit mult mai mult cu al său Galaxy S23. Detalii precum renunțarea la chipsetul Exynos în favoarea unei ediții ”for Galaxy” a chipsetului Snapdragon 8 Gen 2, plus alte „rafinamente” aduse la parte de firmware și performanțele foto au fost suficiente pentru convingerea acelei categorii indecise de fani Samsung, care au ezitat până acum să aleagă calea upgrade-ului.
În tabăra opusă, vânzările iPhone 14 au fost „solide” pentru Apple doar în măsura evitării unui declin și mai acut al vânzărilor, lipsind acel element de noutate solicitat de fani în mod insistent, care să încline balanța.
Așa se face că Samsung se alege cu o dotă de 24.6% din întreaga piață smartphone, comparat cu 21.3% pentru Apple. Comparat cu trimestrul anterior (corespunzător cumpărăturilor de iarnă), Apple consemnează o prăbușire cu 27.5% a vânzărilor, comparat cu 5.5% creștere în tabăra Samsung. Totuși, la o privire în ansamblu situația pare inversată, Apple consemnând o scădere anuală de 11.9% a vânzărilor, față de -16.7% pentru Samsung.
Xiaomi, care mai deține brandurile Redmi și Poco, a raportat vânzări în scădere cu 27,4% față de trimestrul anterior. Vânzările combinate ale Vivo și ale sub-brandului iQoo au avut o scădere de 14,2% față de trimestrul precedent.