În timp ce încasările companiei Alphabet au scăzut pentru prima dată în istoria sa, Amazon a înregistrat profit dublu în trimestrul al doilea. Această performanță a venit în ciuda faptului că atât Amazon, cât și analiștii de afaceri, se așteptau la pierderi semnificative și scăderi în profituri pentru această perioadă, în special din cauza pandemiei de COVID-19.
Amazon a anunțat că în trimestrul al doilea din 2020, compania a reușit să dubleze profitul față de aceeași perioadă a anului precedent. Cu profit de 5,2 miliarde de dolari față de 2,6 miliarde de dolari în 2019, compania lui Jeff Bezos a fost chiar în dezavantaj față de alte trimestre, întrucât a alocat 4 miliarde de dolari pentru costuri legate de COVID-19. Astfel, profiturile ar fi putut fi chiar mai mari dacă nu existau aceste cheltuieli în plus.
Tot Amazon se laudă cu faptul că a creat 175.000 de locuri noi de muncă din martie și până acum, cu 125.000 de angajați fiind luați intern pe posturi full-time. 27 de milioane de dolari au fost donați de către Amazon către Black Lives Matter, dintre care 8,5 milioane de dolari sunt donați de către angajați. Totodată, compania se laudă că a oferit bonusuri de 500 de milioane de dolari pentru angajații care lucrează direct cu clienții și partenerii.
Având în vedere că Amazon aștepta pierderi de 1,5 miliarde de dolari în trimestrul 2, în urma proiecțiilor de la începuturile pandemiei de COVID-19, cel mai mare magazin online din lume pare că s-a descurcat admirabil. Prețul acțiunilor Amazon au crescut de la 3.028 dolari miercuri seară la 3.051 de dolari la momentul redactării acestui text, cu un vârf scurt de 3.082 dolari în cursul zilei de joc, 30 iulie.
Pentru trimestrul al treilea, Jeff Bezos se așteaptă ca Amazon să aibă costuri legate de COVID-19 de încă 2 miliarde de dolari. În acest buget intră și sporuri pentru anumiți angajați.
sursa: The Verge