Aproape 1.700 de angajați ai Google îi cer companiei să înceteze toate colaborările pe care le are cu forțele de poliție.
„Suntem dezamăgiți să știm că Google încă vinde (produse și servicii) forțelor de poliție (…). De ce să ajutăm instituțiile responsabile de genunchiul de pe gâtul lui George Floyd să fie mai eficiente din punct de vedere organizațional?”, potrivit unei scrisori trimise de angajați șefului companiei, Sundar Pichai (foto).
Angajații s-au revoltat după ce George Floyd, un bărbat de culoare în vârstă de 46 de ani din Minneapolis, a murit după ce un polițist, Derek Chauvin, a stat aproape 9 minute cu genunchiul pe gâtul lui.
Google, de exemplu, a promovat ca studiu de caz modul în care poliția din Clarkstown folosește G Suite pentru a partaja informații și dovezi în cazurile anchetate. Acest departament de poliție a fost acuzat că îi supraveghează ilegal pe cei care coordonează mișcarea Black Lives Matter, transmite TechCrunch.
Mai mult, compania donează bani fundației poliției din Seattle, care folosește fondurile pentru a dezvolta, prin intermediul unor startup-uri, tehnologie bazată pe inteligență artificială pentru forțele de ordine.
Companii precum Microsoft și Amazon au anunțat că nu vor mai vinde tehnologie pentru recunoaștere facială poliției, cel puțin pentru o perioadă. IBM a mers și mai departe și a anunțat că va renunța la toate proiectele sale de recunoaștere facială.
Angajații au mai forțat Google să renunțe la contracte
În scrisoare, angajații îi spun lui Pichai că doresc să fie mândri de organizația pentru care lucrează.
Angajații Google au reușit să forțeze compania să renunțe la contracte controversate în trecut. După o petiție lansată de aceștia, compania a ieșit din Project Maven, dezvoltat pentru Pentagon și care ar fi putut îmbunătăți acuratețea atacurilor cu drone. Apoi, în 2018, tot la solicitarea unor angajați, Google a ieșit din JEDI, un contract cloud tot pentru Pentagon.
După moartea lui Floyd, compania a luat mai multe măsuri pentru a ajuta la combaterea rasismului. Gigantul serviciilor online va dona 12 milioane de dolari unor organizații din domeniu. Mai mult, compania și-a propus ca, până în 2025, 30% din echipa de conducere să fie alcătuită din persoane de altă culoare decât cea albă.
Foto: Shutterstock