Deși Apple a investit masiv în tehnologia și mini-LED, se pare că soluția s-a dovedit prea costisitoare chiar și pentru buzunarele fanilor cei mai devotați, forțând extinderea parteneriatului incomod cu Samsung, în rol de principal furnizor de ecrane OLED.
Potrivit surselor din industrie, Samsung își extinde masiv capacitatea de producție OLED, investițiile de aproximativ 3 miliarde dolari vizând mai ales optimizarea metodelor și tehnologiilor pentru soluții high-end, în anticiparea unei creșteri ”dramatice a cererii” pentru ecrane OLED.
Tot pe surse aflăm și că Apple pregătește comutarea aproape totală a portofoliului de produse la tehnologie OLED, scoțând din ofertă soluțiile bazate pe IPS LCD sau mini-LED, cea din urmă apărând ca o alternativă simplificată și mai puțin costisitoare a tehnologiei microLED dezvoltată de Samsung. Conform informațiilor citate din surse multiple, viitoarea gamă iPad Pro 2024 va folosi exclusiv ecrane OLED.
În timp ce soluțiile LCD și mini-LED au unele avantaje, ecranele OLED au demonstrat un raport calitate-preț superior, maturizarea tehnologiei forțând Apple să ia o decizie rațională, abandonând ambițiile pentru eliminarea dependenței de Samsung. Din rolul de principal furnizor pentru o componentă atât de importantă și costisitoare, precum ecranul telefoanelor, tabletelor și PC-urilor Apple, Samsung își va avea asigurate câștiguri consistente pentru încă ceva ani de acum înainte.