Apple, alături de restul companiilor vestice care depind de China pentru activitatea de producție și procurarea de semiconductoare esențiale, resimte din plin efectele măsurilor de lockdown care au blocat activitatea marilor centre industriale. Însă adevăratele probleme ar putea apărea abia de acum încolo.
Apple ar fi sperat ca furnizorul chinez BOE să livreze măcar 40 milioane de ecrane în acest an, permițând atingerea măcar a prognozelor minime de producție iPhone. Trecând peste faptul că partenerii responsabili cu activitatea de asamblare a produselor Apple sunt în continuare ținuți pe tușă de măsurile anti-pandemie, se pare că producția va fi ireversibil dată peste cap de lipsa componentelor esențiale.
Simptomatic pentru efectele în cascadă propagate pe lanțurile de aprovizionare, producătorul de ecrane BOE ar fi informat deja Apple că nu va putea livra decât 30 milioane de unități din comanda de ecrane primită, însă nu din vină proprie. Problema ar fi de fapt tot criza de semiconductoare, readusă în actualitate sub efectele noilor măsuri de pandemie. Mai exact, procesorul de imagine care ar trebui aplicat modului de ecran, un semiconductor esențial și destul de complex, nu ar fi disponibil decât cel mult în limita sus amintită, prezentată oricum într-o evaluare optimistă.
Vestea oarecum bună este că BOE nu este singurul furnizor de ecrane pentru Apple, lista fiind completată de Samsung și LG. Ambii dispun de capacități consistente de producție, însă motivul pentru care Apple a apelat de la bun început la un al treilea furnizor este acela că primii doi nu puteau acoperii necesarul foarte mare de ecrane. În aceste condiții, este improbabil ca deficitul de ecrane să poată fi acoperit din alte surse, eforturile Apple pentru realizarea țintelor de producție devenind tot mai dificil de realizat în perioada următoare.
Însă cum BOE nu este furnizor de ecrane doar pentru Apple, este plauzibil că problemele se vor propaga și la alți jucători din industrie, cu efecte asupra stocurilor de produse finite și, eventual, a prețurilor afișate în magazine.